El Grup Mediapro ha posat en marxa la plataforma tecnològica AIProclips, que mitjançant la intel·ligència artificial permet generar resums de futbol automàticament, tenint en compte les especificitats d’un partit i valorant criteris que fins ara només podia tenir en compte un realitzador professional.

L’usuari, sigui broadcaster, aficionat, mitjà de comunicació o patrocinador, únicament ha d’establir uns criteris (millors jugades, actuació d’un determinat futbolista, tipus de jugada) perquè AIProclips generi automàticament el clip desitjat.

Durant més d’un any, l’equip d’innovació de Mediapro ha desenvolupat i optimitzat la nova eina, i ha entrenat una combinació de tres algoritmes, amb el suport d’experts en IA d’IBM, perquè AIProclips pugui valorar aspectes més subjectius.

Mediapro ressalta que AIProclips complementa l’edició estàndard de resums i obre possibilitats a què els mitjans els generin més adaptats als seus mercats i audiències. La plataforma treballa en temps real (near-live) analitzant i classificant totes les jugades dels partits, i triga uns set minuts a processar els continguts perquè els usuaris puguin crear resums a mida.

El primer usuari d’AIProclips serà LaLiga, competició de la qual s’han ja processat centenars de partits de la present temporada.

Tres algoritmes

AIProclips rep la ingesta dels partits en temps real i aplica sobre el contingut tres capes d’algoritmes. La primera se centra en l’anàlisi de les jugades i la realització del tall decidint quan comença i quan acaba cada jugada aplicant la lògica i els criteris específics d’un partit de futbol.

La segona capa aporta una primera anàlisi de rellevància basat en els gestos dels jugadors, la veu del comentarista o el so ambient, mentre que la tercera afegeix el context del partit, com per exemple diferenciar la rellevància d’un gol depenent del resultat i el moment del partit.

“La intel·ligència artificial ens brinda grans oportunitats per optimitzar processos de producció, però també obre la porta al desenvolupament d’un gran número de nous productes orientats a respondre les necessitats d’hipersegmentació d’audiències i al disseny de solucions personalitzades per a elles, com AIProclips”, assenyala María Carmen Fernández, directora d’innovació i nous negocis del grup.

“A Mediapro apostem per la innovació i estem segurs de la necessitat de seguir incorporant noves tecnologies, com la intel·ligència artificial i el desenvolupament algorítmic, i combinar-los amb el talent i l’experiència dels nostres experts per seguir donant resposta a un mercat cada cop més exigent en termes de personalització i interactivitat amb el contingut”, afegeix.