El grup Mediapro ha adquirit una participació majoritària de Fandroid, empresa catalana impulsora de la Lliga de Videojocs Professional (LVP), la competició de referència a l’Estat espanyol amb més de 250.000 jugadors registrats. L’objectiu és professionalitzar la LVP, impulsar-la i exportar-ne el model als països on arriben els tentacles de la productora de Jaume Roures. L’operació es produeix en un mercat, el dels eSports, en plena expansió.

Mediapro explica que operadores com ESPN, Sky Sports, Fox Sports, BBC o Yahoo estan apostant per la retransmissió en directe de competicions d’e-sport en les seves plataformes, i han fet significatius moviments per atreure audiències joves, com ara impulsant lligues o llançant canals temàtics.

Per al 2016, el mercat global d’eSports es calcula que generarà una xifra de negoci d’uns 493 milions de dòlars (442 milions d’euros) un creixement del 51,7% respecte l’any passat. A més, segons un estudi de Newzoo (consultora especialitzada en el sector), el creixement es mantindria en percentatges del 45% interanual els propers quatre anys. Els principals factors de desenvolupament es troben en l’increment de la publicitat i els patrocinis, així com en la gestió dels drets audiovisuals sobre els continguts generats.

En el mercat espanyol, la LVP compta amb audiències superiors als 10 milions d’espectadors únics en les seves emissions en directe, a més de 20 milions d’usuaris acumulats en les retransmissions en diferit, amb un creixement del 30% respecte el 2015.

En l’aliança, Mediapro aporta els mitjans, els recursos i la seva experiència en el sector dels drets esportius, la producció audiovisual i la gestió de competicions tradicionals. Per la seva part, Fandroid, creada el 2009, aporta l’experiència en l’àmbit dels eSports i els drets de les principals competicions internacionals per a l’Estat.