Després de mesos de disputes, el Grup Mediapro i la Lliga de Futbol Professional de França han acordat les condicions per rescindir el contracte pels drets audiovisuals de transmissió dels partits de la primera i la segona divisió, el qual s’havia començat a executar aquesta temporada.

L’acord entre ambdues parts serà sotmès a l’aprovació del Jutjat Mercantil de Nanterre perquè entri en vigor “el més aviat possible”, segons va comunicar el passat divendres Mediapro.

Mediapro havia sol·licitat a la Lliga francesa renegociar el contracte per la baixada dels ingressos per la crisi provocada per la Covid-19. Davant la negativa de la LFP, el grup no va pagar els dos primers terminis del contracte: 172,3 milions d’euros el 5 d’octubre (abonats posteriorment) i 152,5 milions el 5 de desembre. La justícia francesa va ordenar obrir una mediació, i ara ha de donar el vistiplau a l’acord de rescissió.

El grup presidit per Jaume Roures es va adjudicar un 80% dels drets audiovisuals de la lliga de primera i segona divisió per 814 milions d’euros anuals durant tres temporades. La xifra va situar la valoració del futbol francès només per darrere de l’anglès.

Per renegociar el contracte a la baixa, Mediapro va recórrer a la caiguda dels ingressos. Per una banda ho atribueix a la reducció en el nombre d’abonats, perquè els clubs havien invertit menys i l’interès de la competició era menor. I per l’altra a la pèrdua dels ingressos procedents dels bars, tancats per la pandèmia.

Per la seva part, la LFP es negava a rebaixar el contracte per les pèrdues de la temporada passada, finalitzada dos mesos abans per la Covid-19, i també perquè no hi ha ingressos per la venda d’entrades. Tot plegat, deixa els clubs en una situació crítica.