La gran aliança per impulsar 8tv ha acabat en fracàs. Dos anys després de l’operació, el grup Godó ha hagut de recomprar la participació de Mediaset, que abandona un projecte deficitari i estancat que no ha millorat des de la seva entrada. Tot i així, ambdós grups “continuaran col·laborant en el desenvolupament del canal, la publicitat del qual seguirà comercialitzant Publiespaña”, segons explica Mediaset en un breu comunicat.

La desvinculació ja es va començar a produir fa uns mesos. El maig de 2015, Mediaset va adquirir el 40% de les accions d’Emissions Digitals de Catalunya, però la seva participació es va reduir al 30% quan Godó va haver d’impulsar una nova ampliació de capital a causa de les pèrdues acumulades. El grup comandat per Paolo Vasile, que ja barrinava deixar el projecte, no la va secundar.

Fa dos anys, la compravenda d’accions es va segellar mitjançant un crèdit de Godó a Mediaset per valor de 8,8 milions d’euros, a quatre anys vista i a un tipus d’interès del 2%.

Operació fallida

L’arribada a 8tv del grup privat líder a l’Estat, a banda d’un increment dels ingressos publicitaris, prometia la incorporació de nous continguts. Al final, però, aquests s’han quedat en la redifusió de sèries ja emeses a les cadenes de Mediaset. La gran aposta, Trencadís, va durar set mesos, i la seva cancel·lació, executada des de Fuencarral, va ser interpretada com una ingerència pel director de 8tv, Òscar Nogueira, que va plegar.

Així doncs, en aquests dos anys, la cadena s’ha continuat sustentant sobre els mateixos dos pilars, 8 al dia (que no continuarà la propera temporada) i Arucitys, i les audiències s’han mantingut discretes. El 2015, 8tv va tancar amb un 3,3% de quota de pantalla (dues dècimes menys que l’any anterior); el 2016 va créixer una dècima fins al 3,4%, i aquest 2017 torna a registrar una mitjana del 3,3%.