L’aposta de Movistar+ per la producció pròpia de sèries de ficció va prenent forma. El 2017 estrenarà quatre produccions a partir de setembre, i per al 2018 en promet deu. La inversió prevista és de 70 milions d’euros en un any, segons va assegurar aquest dimarts el president de Telefónica, Luis Miguel Gilpérez, durant la presentació del primer títol, La peste, en la qual invertirà 10 milions.

Aquesta primera sèrie pròpia es començarà a rodar el 6 de febrer. Es tracta d’un thriller de sis capítols dirigit per Alberto Rodríguez (director de la premiada pel·lícula La isla mínima), ambientat en la Sevilla del segle XVI.

“Movistar+ aviat serà el principal hub de continguts originals en espanyol”, va vaticinar Gilpérez. Actualment, la plataforma té en marxa fins a 20 projectes de ficció en diferents etapes de desenvolupament i producció.

“La televisió, juntament amb les xarxes de fibra i xarxa mòbil són els pilars de la nostra estratègia”, va manifestar sobre l’estratègia de l’empresa. “Disposar de la millor proposta de televisió dins de Fusión ens permet incorporar a la nostra oferta convergent un element diferenciador únic i proporciona un valor addicional a la nostra xarxa”, afegia al respecte el president de Telefónica.

Luis Miguel Gilpérez defensa que la seva aposta per la televisió de pagament “ha dinamitzat un mercat que estava estancat, amb un mitjana de penetració molt per sota de l’europea”. Segons ell, a l’Estat la penetració entre la població és del 33%, però encara hi ha “molt camí per recórrer”. Amb 3,7 milions de clients, la quota de mercat de Movistar+ és del 66%.