Josep Ramon Ribé i Tània Carrobé, durant la de presentació (foto: Asmaa R. Bellahbib / Comarques).
El Grup Comarques ha posat en marxa Analític Lleida, el primer mitjà sobre economia i empresa de Ponent. La publicació té una versió digital que combina el contingut gratuït i l’adreçat exclusivament als subscriptors, els quals rebran una edició en paper de periodicitat bimestral.
El projecte s’ha presentat aquest dijous en un acte al Palau de Congressos La Llotja de Lleida que ha aplegat un centenar de persones.
Analític Lleida neix amb l’afany “d’empoderar” el sector empresarial del territori fent-lo més visible, segons ha destacat la seva directora, Tània Carrobé. L’objectiu final del projecte és “agrupar totes les empreses, associacions, entitats i agents socials i econòmics per tenir un espai exclusiu on poder donar a conèixer tot allò que passa en el nostre territori a nivell empresarial”. En aquesta línia, el nou mitjà preveu organitzar esdeveniments empresarials periòdics en diferents formats durant el 2024.
Per la seva part, el president del consell editorial, Josep Ramon Ribé, ha explicat que ja han parlat amb una trentena d’agents econòmics, i esperen fer-ho amb molts més. “Intentem que aquestes persones ens ajudin a definir quin creuen que ha de ser el producte periodístic que les comarques de Lleida necessitem des d’un punt de vista econòmic”, ha apuntat Ribé. “Volem construir un diari amb la participació de tothom, per ser un referent i un exemple que en l’àmbit de la comunicació tot és possible amb la participació de totes i tots”, ha reblat.
La presentació ha comptat amb la ponència La premsa a l’empresa: més enllà de la publicitat, a càrrec de Marc Ceron, president de l’associació Empresa Familiar de Lleida.