Aquest dimecres s’ha posat en marxa La Mira, un magazín digital de periodisme en profunditat que vol explicar Catalunya d’una altra manera, a través d’històries, persones i visions.

El nou mitjà es proposa donar visibilitat a temàtiques de no-actualitat polítiques, socials, econòmiques o culturals d’arreu del país, i per fer-ho recorrerà a gèneres clàssics com el reportatge, la crònica o l’entrevista. La pretensió és ocupar l’espai del que es coneix com a non-fiction.

“Som un magazín digital que no pretén canviar res: només vol explicar coses. La Mira explica històries de no-actualitat que passen al voltant nostre però que no veiem, que no acostumem a veure a altres mitjans. Som l’actualitat de la no-actualitat”, explica el seu director, Francesc Canosa, coimpulsor del projecte amb l’editor Joan Camp (de Tirabaol Produccions). També formen part de l’equip de La Mira Magda Gregori, redactora en cap, i Jordi Borràs, cap de fotografia, entre d’altres.

El nou mitjà aposta per un model de negoci basat en les subscripcions. Amb el llançament ofereix un preu de 60 euros anuals (en lloc de 72) per a la subscripció bàsica i de 100 euros (en lloc de 120) per a la prèmium.

Aquesta primera setmana, i de manera excepcional, els continguts de La Mira estaran oberts a tot el públic per donar a conèixer el mitjà. Després només hi tindran accés els subscriptors.

Per ajudar a endegar el projecte, es va posar en marxa una campanya de crowdfunding que va recaptar 15.936 euros de 280 mecenes (l’objectiu eren 15.000).