La Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic ha posat en marxa el magazín digital Insights, un projecte periodístic i formatiu pensat i elaborat per l’alumnat, i amb la col·laboració d’alumni i professorat.

Insights neix amb la voluntat d’oferir als estudiants una finestra on expressar-se i aprendre l’ofici a través de la pràctica continuada, més enllà de les aules, i amb criteris i exigència professional.

El nou mitjà aposta per oferir un periodisme reposat amb una mirada constructiva. Els seus continguts s’estructuren en sis categories amb nomenclatures que defugen les seccions tradicionals dels mitjans: Panorames, Diàlegs, Idees, Mirades, Propostes i Perfils.

Insights té “una voluntat professional i professionalitzadora”, explica Toni Sellas, coordinador editorial del nou mitjà i professor de Comunicació de la UVic. La redactora en cap és la també professora Cristina Fernández Rovira.

L’equip de redacció inicial està format per onze estudiants de segon i tercer curs dels graus en Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques. “Es treballarà amb criteris i rutines professionals, en contextos reals i aplicant metodologies pròpies de la simulació”, explica Sellas.

A més, el magazín digital compta amb la col·laboració d’exestudiants ja graduats i en actiu com David Àvila, Nuria Vilà o Mar Casas.

Més endavant també podran participar a Insights estudiants de la resta de facultats de la UVic, i està prevista la creació de la figura de corresponsal de redacció per als diferents centres.