La Juanita ha sortit a la llum amb la voluntat de cobrir un buit informatiu en format imprès a Vilanova i la Geltrú. Es tracta d’una revista gratuïta, de periodicitat trimestral, amb una cinquantena de punts de distribució a la ciutat, i la possibilitat de rebre-la a casa via subscripció.

Els impulsors de La Juanita aposten per plantejar preguntes més que no pas respondre-les, i també per “treballar el periodisme a foc lent, potenciant la creativitat i el compromís amb la societat i parlar de tot, sense límits”.

La publicació l’edita l’associació cultural sense ànim de lucre del mateix nom, i ha estat impulsada per Josep Asensio (coordinació redacció), Quim Arrufat (coordinació edició) i Magí Signes (direcció d’art i maquetació).

La Juanita es presenta com “una plataforma d’intervenció social i cultural que transcendeix la revista per impulsar altres espais on viure i narrar la ciutat”, amb voluntat de promoure i animar al debat, el coneixement, la reflexió i la iniciativa creativa.

El llançament de La Juanita ha estat possible gràcies a una campanya de microfinançament que ha recaptat 7.141 euros de 182 mecenes.