La Comissió Nacional del Mercat i la Competència no para d’obrir expedients sancionadors a Mediaset. Aquest dijous, n’ha fet públic un de nou, el segon en una setmana. A més, esquitxa altre cop el programa Sálvame, al qual un dia abans va instar a adequar qualificació i continguts a l’horari protegit. El nou expedient a Mediaset és per la possible emissió de publicitat encoberta en la secció setmanal de salut Me encanta cuidarme, del programa Sálvame diario, a Telecinco.

En concret, en el microespai, els dies 30 d’octubre; 6, 13, 20 i 27 de novembre, i 4 de desembre es va fer la presentació de productes de la marca Actafarma, la qual establia vincles amb el suposat anunciant a través d’un hashtag i un web, i en un entorn “apte per induir el telespectador a error quant a la seva naturalesa”. La CNMC recalca que en cap moment de l’emissió s’adverteix que es tracta de publicitat ni apareix cap sobreimpressió en aquest sentit.

Per a Competència, hi ha “indicis fundats” que Mediaset ha pogut incomplir la llei audiovisual per haver emès publicitat encoberta, però també la normativa sobre la publicitat d’aquest tipus de productes en relació a les declaracions nutricionals i de propietats saludables.

En ambdós casos, es tracta d’infraccions administratives de caràcter greu que podrien suposar multes de 100.001 a 500.000 euros. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram