Malgrat la pluja d’expedients i sancions, Atresmedia i Mediaset continuen infringint la Llei general de comunicació audiovisual. O així ho entén la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, que ha incoat sengles expedients als dos grups per superar el límit de temps permès d’emissió publicitària.
La CNMC assenyala que les suposades infraccions, de caràcter lleu, en el cas d’Atresmedia es van produir a Antena 3 entre novembre i desembre, i en el de Mediaset, a Telecinco i Cuatro d’octubre a desembre.
La normativa estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. A banda, el temps dedicat les autopromocions no poden superar els 5 minuts per hora.