Des de l’1 de gener, l’Oficina de Justificació de la Difusió agrupa sota el mateix paràmetre les subscripcions de les edicions impreses i digitals de les revistes en els seus mesuraments. Aquest model –utilitzat en països com França, Itàlia, Alemanya, Anglaterra o Estats Units– s’ha començat a implementar després d’arribar a un acord amb l’Associació de Revistes d’Informació.

Des d’OJD es considera “positiva” l’actualització, perquè permet un “increment directe” de la difusió que repercutirà en la publicitat de les capçaleres, assenyalen a El Mundo. “Té sentit que això es comenci a mesurar d’aquesta forma, perquè al final el subscriptor de l’edició impresa i de la seva rèplica digital consumeixen el mateix producte”, defensa José Antonio Pérez Alaminos, director de publicacions d’OJD.

Tot i que OJD ha traslladat la mateixa proposta a l’Associació de Mitjans d’Informació, la premsa diària no fa el pas. “El raonable seria que se seguís el model de les revistes”, diu Pérez Alaminos, que reconeix que una part dels diaris l’AMI es mostren reticents a modificar els mesuradors de difusió.