El fons d’inversió Orient Hontai Capital ha oficialitzat la compra del 53,5% de participacions d’Imagina Media Audiovisual (Mediapro), convertint-se així en el seu màxim accionista. Tal com informàvem dies enrere, el grup xinès ha adquirit les accions de Torreal (23%), Televisa (19%) i Mediavideo, del cofundador de Mediapro Gerard Romy (12%).

La transacció s’ha tancat per 1.016 milions d’euros, situant el valor corporatiu d’Imagina en 1.900 milions. L’operació està subjecte a l’obtenció de les autoritzacions reguladores i es preveu que es pugui segellar definitivament durant el segon trimestre.

L’entrada d’Orient Hontai Capital no suposarà cap canvi en la direcció de Mediapro, que continuarà gestionat per Jaume Roures i Tatxo Benet, els altres dos cofundadors del grup, cadascun amb un 12% de les accions. Per la seva part, el grup de publicitat i comunicació britànic WPP conserva el 22,5% de participacions restant.

Roures i Benet destaquen en un comunicat que l’operació comporta un “augment significatiu” de la capacitat competitiva de Mediapro en els seus mercats tradicionals d’Espanya i Europa, i confirma “la confiança” en el seu model de negoci i l’estratègia de creixement.

“L’acord proporcionarà al grup accés a un mercat emergent com la Xina i l’avantatge d’accedir a aquest mercat de la mà d’un soci tan important com Orient Hontai Capital”, assenyalen. En aquesta línia, recalquen que les tres àrees principals d’activitat del grup (drets, continguts i serveis audiovisuals) compten amb “excel·lents perspectives” de consolidació i creixement a l’Estat, Europa i Amèrica, i de creixement a la Xina i l’Àsia.

“Aquesta adquisició és un pas crucial en l’expansió internacional d’Orient Hontai Capital a Europa, en el marc de l’estratègia One Belt, One Road [Una franja, una ruta]. Creiem fermament en el potencial i les perspectives d’Imagina i en el sector de la tecnologia de nous mitjans en el seu conjunt”, afirma Tony Ma, conseller delegat del grup xinès.

“L’adquisició d’Imagina no només ens permetrà introduir tecnologia avançada de producció audiovisual a la Xina, sinó que també obre noves perspectives d’intercanvi i cooperació entre la Xina, Espanya i Llatinoamèrica en camps com els continguts, la cultura, els esports, etc.”, afegeix.