Foto: Prisa
El president de Prisa, Joseph Oughourlian, ha sortit reforçat de la junta general d’accionistes celebrada dimecres: la seva gestió al capdavant del grup va rebre el suport del 99,52% dels vots dels accionistes. “Crec que ha quedat demostrat per la via dels fets i els resultats que el focus de la meva presidència és l’estabilitat, el negoci i, com ja els he dit i no em cansaré de repetir, la integritat de la companyia”, va afirmar Oughourlian al final de la seva intervenció.
“Aquest grup no és una joguina i no ens podem distreure amb batalles internes, però tampoc no podem tolerar que interessos particulars pretenguin imposar-se a l’interès comú. Des de que vaig arribar a la presidència de Prisa jo no m’he mogut”, va apuntar en referència als moviments que hi ha hagut arran de la negativa del consell d’administració de presentar-se al concurs per optar a la llicència del nou canal de televisió en obert.
“Hem donat la volta a la situació financera del grup”, celebra Oughourlian
En el seu discurs, Joseph Oughourlian va assegurar que el 2024 va ser un any de bons resultats tant per a la divisió de mitjans com la d’educació. “Hem reordenat els negocis, hem accelerat la seva transformació digital, hem consolidat la nostra posició a Llatinoamèrica i hem reforçat la rellevància de la nostres marques. I, sobretot, hem donat la volta a la situació financera del grup reduint dràsticament el deute i el palanquejament”, va destacar.
“Per fi estem on volem ser. Per fi podem centrar-nos en allò important, en el desenvolupament dels nostres productes, el creixement dels nostres negocis i el compromís amb l’excel·lència de cara a tots els nostres lectors, oients i clients; de cara a tota la societat”, va afegir al respecte.
Oughourlian, que presideix Prisa des de fa quatre anys, va negar les informacions que apunten a la possible venda de Santillana per fer front als deutes. Segons va defensar, Santillana és una part “essencial” i “irrenunciable” de Prisa.
Gil es compromet amb la informació “tenint molt present la necessitat de ser rendibles”
Foto: Prisa
En la junta general d’accionistes també es va anunciar que després de l’estiu es presentaria un nou pla estratègic. Per a Prisa Media, aquest “es basarà en el periodisme i en les nostres obsessions: la innovació, la cerca de noves audiències, el compromís amb la societat i l’excel·lència i, per descomptat, la rendibilitat”, va assenyalar Pilar Gil, vicepresidenta i directora financera del grup.
La màxima responsable de Prisa Media (mentre no es designa el relleu del dimitit Carlos Núñez) també va garantir que el grup continuarà oferint informació a la ciutadania “amb el rigor i el talent que el caracteritza”, en qualsevol format i suport, i “tenint molt present la necessitat de ser rendibles en el procés”.
Prisa va perdre 11,6 milions el 2024