Casals assumeix la direcció general del diari [foto: WAN-IFRA].
Aquest moviment ha implicat també el redisseny de l’organigrama de l’Ara per aconseguir unes dinàmiques de treball més transversals i horitzontals, segons explica el mitjà.
A més, en l’àrea de vendes s’incorpora com a director Víctor Caballé, que liderarà tant l’àrea comercial com la de nous negocis i esdeveniments, que continuaran sota el lideratge de Sergi Germán i Oriol Canals, respectivament.
El diari també impulsa tres noves direccions: màrqueting i comunicació, encapçalada per Estel Galí; subscripcions i client, amb Jennifer Barrera, i dades, tecnologia i producte, a càrrec de David Quiñonero. Tots tres fa anys que treballen al diari.
“Aquesta nova perspectiva de digitalització té un objectiu clar: vetllar per la qualitat i el rigor del nostre periodisme”, explica Pablo Casals. “Treballarem per aconseguir més audiència, però no a qualsevol preu. Fugirem de l’audiència fàcil i estèril, i apostarem per l’anàlisi i la investigació com a motors del nostre model de subscripcions, en el qual creiem fermament i en què som líders a Catalunya. Només la qualitat pot sostenir un negoci basat en la subscripció”, afegeix el nou director general.
Xavier Cervantes lidera una nova macrosecció
Més novetats en l’organigrama de l’Ara. Xavier Cervantes, fins ara cap de cultura, ha estat nomenat redactor en cap de la nova macrosecció que fusiona les seccions Cultura, Mèdia, Gent, Estils i Llengua i els suplements Diumenge i Mengem.
D’aquesta manera, es busca poder treballar de manera més transversal i planificar de forma optimitzada tots els continguts més enllà de l’actualitat política, social, econòmica i esportiva. En paral·lel, la redacció es reforça amb la incorporació de Vanesa Carrasquilla com a nova community manager. A més, els subdirectors Carla Turró i Enric Borràs reforcen la seva responsabilitat sobre formats digitals i audiència, respectivament.
Finalment, tal i com Comunicació 21 va avançar, l’Ara reforça l’àrea d’economia amb la incorporació d’Agustí Sala, que assumeix el càrrec d’adjunt a la direcció.
“Ara que el diari està en un bon moment de creixement d’audiència i subscripcions, i que ha aconseguit els seus millors resultats en els seus 15 anys de vida, és l’oportunitat d’optimitzar el funcionament intern per avançar en el rigor, la qualitat i el creixement”, assenyala la directora de l’Ara, Esther Vera.
El periodista Agustí Sala s’incorpora a l’Ara