Aquest dimecres s’ha llançat oficialment El Español, el nou digital impulsat per Pedro J. Ramírez, que la setmana passada ja va començar a caminar en proves només per a subscriptors i accionistes.

“En un país on molts mitjans han acabat entregats al poder –uns per necessitat i altres per gust–, El Español neix independent, amb caràcter indòmit i sense altres lligams que no siguin les de servir els espanyols perquè vegin protegits els seus drets”, assenyala el mitjà en el seu editorial de presentació.

A més, afirma que el seu naixement és “resultat de la indignació pel succeït durant els últims anys al nostre esgarriat país i de l’entusiasme per contribuir amb èxit a redreçar el seu rumb”.

El nou mitjà arrenca amb una setantena de periodistes, alguns repescats d’El Mundo, els quals nodreixen els càrrecs directius.

18 milions d’inversió

El projecte compta una inversió inicial de 18 milions d’euros, dels quals 5,6 han estat aportats per Ramírez procedents de la seva indemnització d’acomiadament d’El Mundo, que arriben als 10 milions amb les aportacions de familiars i altres fundadors. A banda, hi ha 3,6 milions aportats per 5.600 micromecenes (el rècord recaptat per un mitjà de comunicació en una campanya de crowdfunding), i la resta procedeixen de diferents grups inversors (entre els quals Spainmedia Magazines, el grup hoteler Lopesan o la Institució Educativa SEC) amb al voltant d’1 milió cadascun.

La subscripció té un cost de 10,99 euros mensuals i 120 anuals (tot i que hi ha una oferta de llançament per 84 euros). A banda d’accés a tots els continguts, els abonats (ja en són més de 10.500) també gaudiran en exclusiva d’un butlletí matinal i d’una edició nocturna en format diari per a dispositius mòbils, a més de diferents ofertes. Per la seva part, els no subscriptors tenen un límit d’accés de 25 articles al mes. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram