Atresmedia ha arribat a un acord amb Perplexity AI pel qual autoritza al motor de cerca conversacional l’ús dels seus continguts. Perplexity ofereix una eina (basada en la tecnologia GPT d’OpenAI) que respon les preguntes formulades pels usuaris emprant text predictiu en llenguatge natural i proporcionant les fonts d’informació en què es fonamenten les respostes.
Des d’Atresmedia s’assenyala que integrar els seus continguts en buscadors impulsats per intel·ligència artificial “representa una oportunitat per millorar la distribució de la seva oferta informativa i ampliar així la seva audiència global”.
Perplexity també ha segellat acords de les mateixes característiques amb capçaleres com Time, Fortune, Der Spiegel, Los Angeles Times, The Independent i, al desembre, Prisa Media.
A canvi de permetre l’ús dels seus continguts, les editores reben una part dels ingressos publicitaris generats.
“A Atresmedia hem estat seguint l’evolució de Perplexity durant algun temps i ens encanta el seu producte. Creiem que el seu enfocament de ‘temps real’ centrat en informació actualitzada complementa molt bé al periodisme de qualitat”, assenyala Jaime Gutiérrez-Colomer, director general de gestió i transformació d’Atresmedia. “Perplexity marca un punt d’inflexió en la forma en què interactuem amb la informació en línia, liderant la transició de l’era de la recerca a l’era de la cera en l’era de les respostes”, afegeix.
“Creiem que el nostre programa d’editors ha de reflectir la diversitat geogràfica i cultural de la nostra base d’usuaris, i estem encantats de donar la benvinguda a Atresmedia com el nostre soci més recent”, apunta Jessica Chan, directora d’aliances amb els editors de Perplexity. “Esperem col·laborar amb ells mentre expandim la nostra presència a Espanya i l’Amèrica Llatina”, rebla.