El consell d’administració de Prisa ha aprovat per unanimitat el nomenament de Pilar Gil com a consellera delegada de Prisa Media per a Espanya i l’Amèrica Llatina. Gil fins ara era directora financera de Prisa, i continuarà com a consellera executiva i vicepresidenta del consell d’administració.

Des finals de febrer, Gil ja exercia com a màxima responsable de Prisa Media arran de la dimissió de Carlos Núñez com a president executiu de la divisió.

“El meu pla és senzill: periodisme i entreteniment, audiències i anunciants, transformació i compromís. Partint de la llibertat editorial, que és innegociable, tenim un objectiu claríssim: ser la referència global de la informació i l’entreteniment en espanyol per a totes les generacions i a nivell global”, ha assenyalat Gil respecte els seus propòsits.

“És urgent impulsar la valentia i el talent de l’equip, mentre reforcem la nostra capacitat d’innovació i els recursos tecnològics per avançar-nos a les noves formes de trobar i rebre la informació. Cal perdre la por a experimentar, recuperar l’esperit de laboratori i, sobretot, modificar algunes maneres de fer que ja no serveixen en aquest context d’hiperconnexió i sobreabundància de continguts”, ha afegit al respecte.

Pilar Gil es va incorporar a Prisa el 2000 per dur a terme la seva sortida a borsa; el 2022 va ser nomenada directora financera; el febrer de 2023 consellera executiva, i el juny del mateix any vicepresidenta.

Javier Ruiz, nou director financer

En substitució de Pilar Gil com a directora financera ha estat nomenat Javier Ruiz, fins ara director de control de gestió i riscos de Prisa.

El directiu va iniciar la seva carrera professional com a auditor i es va incorporar al grup el 2011 com a director d’operacions, i també va ser director financer de Prisa Noticias.

Oughourlian: “El focus de la meva presidència és l’estabilitat, el negoci i la integritat de la companyia”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram