Albert Sáez, director general de continguts de Prensa Ibérica; Alex Sopeña, director general de CRónicas; Sergi Loughney, director general adjunto de asuntos corporativos de Fundación “la Caixa”; Aitor Moll, conseller delegat de Prensa Ibérica; Francesc Boya, secretari general per al Repte Deomgràfic, i Ainhoa Moll, directora editorial de Prensa Ibérica [foto: José Luis Roca / El Periódico].

El grup Prensa Ibérica ha presentat el projecte CRónicas, una aposta pel periodisme hiperlocal que ja ha desplegat en gairebé totes les comunitats autònomes i que s’anirà ampliant. Més concretament, actualment ja hi ha més de 70 CRónicas i la voluntat és arribar al centenar a finals de 2025. El director general del projecte és Alex Sopeña.

“Estem molt orgullosos del projecte CRónicas, que connecta amb les nostres fortaleses i amb la nostra trajectòria com a grup de comunicació al llarg dels anys. Si hi ha un tipus de periodisme que ha permès canalitzar la nostra forma d’entendre la comunicació des del naixement del nostre grup, ja fa gairebé 50 anys, és el periodisme hiperlocal”, va dir en Aitor Moll, conseller delegat de Prensa Ibérica, en la presentació del projecte, celebrada dimecres a la seu de la Fundació “la Caixa” a Madrid, en un acte davant representants del món social, econòmic i polític.

“El periodisme de proximitat s’ha convertit en una eina clau de la nostra democràcia: genera opinió pública, dona veu a les comunitats i reforça la identitat. Es nodreix dels trets culturals de cada societat per, des de dins, formant-ne part, informar, divulgar i vetllar pels seus interessos”, va afegir Moll.

Per la seva part, Albert Sáez, director general de continguts de Prensa Ibérica, va recalcar que CRónicas respon a una necessitat de la ciutadania que no habita a les grans urbs. “Ens hem trobat amb una demanda real dels nuclis de població que no són capitals de província, ni grans ciutats, ni àrees metropolitanes. I aquest és el nostre objectiu: posar veu al periodisme amb responsabilitat editorial en territoris on sovint no n’hi ha cap, o on els grans mitjans no arriben o als quals els mitjans tradicionals no atenen”, va apuntar Sáez.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram