Prisa necessita vendre actius. Per això, Santillana, l’empresa més rendible del grup, ha arribat a un acord amb Penguin Random House per vendre-li per un total de 72 milions d’euros els segells editorials que no són de l’àmbit educatiu: Alfaguara, Taurus, Suma de Letras, Aguilar, Altea, Fontanar, Objetiva i Punto de Lectura, amb presència a 22 països (Espanya, Portugal i la resta d’Amèrica). En l’operació no s’han inclòs les obres i l’activitat de la divisió infantil i juvenil d’Alfaguara, que sí es dirigeixen al canal educatiu.

Santillana justifica l’operació per enfocar plenament la seva activitat en l’àrea educativa, amb el repte de seguir investigant i innovant per oferir propostes pedagògiques per satisfer les demandes actuals. L’empresa assegura que, el 2013, la divisió educativa li va aportar el 87% dels seus ingressos.

Ara s’obre un període de transició que es perllongarà uns mesos fins que no s’enllesteixin els tràmits jurídics i administratius. Fins aleshores, els segells generals de Santillana i Penguin Random House seguiran treballant de forma independent, asseguren en un comunicat conjunt.