El grup Prisa ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors que, en el marc del “procés de revisió estratègica” iniciat, aquest està “valorant diferents alternatives”, entres les quals s’inclou “una eventual desinversió, total o parcial” en el capital social a Santillana, de la qual té el 75% de l’accionariat (l’altre 25% pertany al fons nord-americà Victoria Capital).

L’anunci suposa la posada en venda oficial de l’àrea educativa, la més rendible de Prisa. De gener a setembre de 2016, Santillana va aportar al grup uns ingressos de 513,5 milions d’euros (el 50,3% del total) i un benefici d’explotació de 95,9 milions (el 89,7%). Aquesta és, doncs, la passa més significativa en el seu procés de desinversió d’actius per fer front als deutes que arrossega.

Des de l’acord de desembre de 2013 amb bancs i fons d’inversió per reestructurar el seu deute (amb Santillana com a penyora), Prisa va vendre vuit segells editorials a Penguin Random House i va col·locar a Telefónica el 56% que tenia a Canal+. També va posar en venda Cinco Días, de moment sense resultats.