Prisa ha anunciat que periòdicament farà públiques les dades internes del trànsit i subscripcions digitals dels seus mitjans –El País, As, CincoDías i El Huffpost– al marge del mesurador oficial, Comscore. Les dades que oferirà, afirma, estaran auditades per “una empresa externa i independent de reconegut prestigi”.

La decisió s’ha pres per la disconformitat amb els mesuraments de Comscore. Segons el grup, és una resposta al “progressiu distanciament” entre l’indicador estàndard del mesurador oficial i la realitat del mercat estatal, ja que no reflecteix el context actual del sector dels mitjans.

En concret, Prisa aposta per adaptar el mesurament d’audiències a “un context en què els models de subscripció, l’evolució de l’ecosistema publicitari i el maneig de la data pròpia han deixat obsolets els mesuradors sectorials utilitzats pels mercats”.

Actualment està en procés el concurs per adjudicar el mesurament de les audiències digitals a l’Estat. Però mentre es resol, Prisa i Comscore no han arribat a un acord per gestionar el període de transició fins que el nou mesurador estigui implantat, explica el grup de comunicació.