El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 39 dels Quaderns del CAC, que presenta les recerques finançades per l’ens mitjançant la vuitena convocatòria d’ajuts a projectes de recerca sobre comunicació audiovisual. En el nou número, corresponent al 2013, s’analitza el procés de transformació del sector des de diferents perspectives.

Així, a Innovació tecnològica i servei públic audiovisual: estudi de cas de la CCMA, Montse Bonet, David Fernández-Quijada, Roberto Suárez Candel i Luis Arboledas aborden com la Corporació s’adapta als nous temps tecnològics amb l’objectiu d’arribar al nombre més gran de persones per tal de complir les missions de servei públic que estableix la normativa.

Per la seva part, Daniel Aranda, Meritxell Roca i Jordi Sánchez Navarro centren el seu treball en els hàbits mediàtics dels adolescents de Catalunya, en especial els relacionats amb el mitjà televisiu i amb la xarxa, mentre que Toni Sellas aborda l’ús que fan els magazins matinals de Twitter com a via de difusió de continguts i de relació amb l’audiència.

A El periodisme audiovisual a internet: funcions diferents, vídeos diferents, Roger Cassany, Salvador Alsius, Mònica Figueras i Virginia Luzón analitzen els canvis en el discurs multimèdia del periodisme a internet mitjançant un estudi de les característiques i les funcions del vídeo als digitals catalans a partir de variables com ara la hipertextualitat, la interactivitat, l’(a)sincronia o el repte multipantalla.

Més enllà dels diners: noves formes de produir i col·laborar, de Marco Berlinguer, Rubén Martínez, Mayo Fuster i Joan Subirats, presenta una recerca sobre els models de sostenibilitat de les comunitats de creació en línia a partir dels diversos usos que fan de la publicitat.

Finalment, Jennifer Rodríguez-López i José Ignacio Aguaded-Gómez tanquen la secció d’articles amb un text on desenvolupen una metodologia en tres etapes –segmentació, anàlisi videogràfica i interpretació– per analitzar les característiques pròpies de videoclip musical.