L’editor del grup santcugatenc Totmedia, Ramon Grau, ha estat nomenat nou president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), en substitució d’Alfons Udina. Grau va ser el primer president de l’entitat entre 1997 i 2003 (aleshores amb la denominació d’ACPG), i actualment n’era el president honorífic.

L’elecció es va produir el passat divendres en la 18a assemblea general ordinària de l’AMIC, celebrada a Calella de Palafrugell, durant la qual també es van aprovar els pressupostos. La candidatura de Grau va ser l’única que es va presentar.

La resta de la junta la completen Jordi Guals com a vicepresident primer (fins ara secretari); Pau Brunet, vicepresident segon (vocal en l’anterior junta); M. Carme Rodríguez, secretària (fins ara vocal); Pia Prat s’incorpora com a tresorera, i com a vocals hi ha Ramon Torrents (vicepresident segon en l’anterior mandat) i les incorporacións d’Esther Barta, Mateu Ros i Salvador Garcia.

Objectius del nou mandat

En el discurs d’investidura, Ramon Grau va assenyalar els tres objectius en què es basarà el treball de l’Associació: la qualitat, la utilitat i la representativitat.“Necessitem empreses de comunicació fortes i per això han de ser creïbles i professionals” va afirmar l’editor. Per aconseguir-ho va apostar perquè l’accés a l’AMIC sigui més restrictiu i amb més rigor, prioritzant que les publicacions tinguin el control d’OJD, PGD i OJDInteractiva i un contingut redaccional de qualitat.

En la seva intervenció, Grau també anunciar la creació de diferents comissions per treballar en les diferents necessitats de l’AMIC, i la intenció de posar en marxa un gran club del lector dels mitjans adherits.

A més, el nou president va destacar la intenció d’arribar a un acord amb l’Administració per trobar una forma de finançament per avançar els pagaments dels ajuts i la publicitat institucional, així com la importància d’arribar a un acord amb els responsables de l’EGM per tal de millorar aquest servei per als editors associats.

Finalment, Ramon Grau també va destacar que els mitjans locals han aguantat el “tsunami de la crisi” amb més força gràcies a la capacitat de “ser més flexibles” i estar acostumats a arromangar-se. “Per això, penso que tenim futur, i allò que ens cal, ara més que mai, és reinventar-nos cada dia”, va afegir.