17 associacions dels sectors de la publicitat i els mitjans de comunicació s’han unit per reclamar al Govern espanyol propostes concretes que ajudin a pal·liar la dràstica caiguda de la inversió publicitària a causa de la crisi del coronavirus.

Per una banda, demanen que s’incentivi la compra d’espais publicitaris en el conjunt de mitjans amb una desgravació fiscal del 30% pel 2020 (en la línia del Govern italià). Per l’altra, que es mantingui el compromís d’inversió en publicitat del conjunt de l’administració de l’Estat als mitjans.

Les associacions han fet la petició en una carta dirigida a la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, i la ministra d’Afers Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño.

“L’activitat i comunicació publicitària té un fort efecte multiplicador sobre tots els sectors i activitat econòmica. En aquests moments de profunda crisi i anticipant-nos al període de recuperació que tindrem per davant, les mesures proposades contribuiran a incentivar l’activitat, a mantenir llocs de treball, al manteniment dels mitjans de comunicació, i tindrà un impacte directe sobre la recuperació econòmica de les empreses i del país”, defensa la missiva.

Les entitats signants, són: Associació de Creativitat Transformadora, Associació d’Empreses Consultores en Relacions Públiques i Comunicació (ADECEC), Associació Espanyola d’Anunciants (AEA), Associació Espanyola d’Editorials de Publicacions Periòdiques (AEEPP), Associació Espanyola de Radiodifusió Comercial (AERC), Associació d’Agències de Mitjans (AM), Associació de Mitjans d’Informació (AMI), Associació de Màrqueting d’Espanya (MKT), Associació de Mitjans Publicitaris Espanyols (AMPE), Associació de Revistes d’Informació (ARI), Autocontrol, Associació de Premsa Professional i Continguts Multimèdia (Coneqtia), Federació d’Empreses de Publicitat i Comunicació (La Fede), IAB Spain, Informació i Control de Publicacions (OJD), Unió de Televisions Comercials Associades (UTECA) i Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC).