
Ara, mentre encara dura el procés de liquidació de l’ens, RTVV tan sols compta amb treballadors subcontractats de manteniment, neteja i seguretat, a més de set tècnics de la Generalitat encarregats dels repetidors. A banda, hi ha 23 documentalistes que segueixen amb la digitalització dels fons, que han estat subrogats a l’Institut Valencià de l’Audiovisual i la Cinematografia.
Paral·lelament, el nou Govern valencià té la intenció de reobrir RTVV el més aviat possible, però per fer-ho possible topa amb diverses dificultats. Entre elles, un procés de liquidació que es podria allargar anys i els recursos presentats per treballadors, sindicats, productores i el mateix PSPV.
Per endegar de nou la ràdio i la televisió públiques, l’Executiu de Ximo Puig té dues possibilitats: recuperar la plantilla acomiadada i redimensionar-la acte seguit aplicant un nou ERO per a la meitat dels treballadors, o bé crear un nou ens des de zero. En qualsevol dels dos casos, però, no mancaran els entrebancs legals.


