El consorci TEMS – Trusted European Media data Space ha començat a caminar oficialment després de més de dos anys de preparació. Amb una inversió de 16,5 milions d’euros, la missió és construir un ecosistema resilient basat en dades per al sector audiovisual i dels mitjans de comunicació. La iniciativa compta amb el suport del programa Digital de la Comissió Europea.

El projecte l’integren 43 organitzacions d’una quinzena de països dels sectors de mitjans i tecnològics. L’objectiu és concebre i implementar un espai de dades comú per a la indústria mediàtica europea, segur i d’accés obert, per tal de contribuir a la transformació digital i millorar la competitivitat. La idea és afavorir el desenvolupament econòmic i el futur creixement dels ecosistemes de mitjans locals i regionals a tot Europa.

Concretament, el TEMS pretén liderar el camí per a la implementació a gran escala de serveis, infraestructures i plataformes d’avantguarda. També abordarà la lluita contra la desinformació, l’anàlisi de les dades d’audiència, la millora dels fluxos de dades en la producció audiovisual, i el suport a l’adopció de tecnologies d’intel·ligència artificial i realitat virtual en el sector.

L’esdeveniment d’obertura de TEMS tindrà lloc el 24 d’octubre a EITB Media, a Bilbao, amb una jornada on s’han programat diverses ponències.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram