La seu de la demarcació tarragonina del Col·legi de Periodistes ha acollit aquest dilluns la presentació del Grup de Diaris Digitals de Catalunya (GDDC), que té per objectiu unir sinergies i intercanviar continguts entre els diferents mitjans que en formen part, promoure’n la creació de nous, compartir audiències i crear estratègies publicitàries conjuntes.

La iniciativa està impulsada per cinc mitjans de l’àmbit tarragoní (Reus Digital, Tarragona 21, Revista de Cambrils, l’edició del Camp de Tarragona de Surt de Casa i l’esportiu Camp d’Esports) i un del Penedès-Garraf (Eix Diari), però està oberta a la incorporació d’altres digitals de tot Catalunya.

Amb una audiència global de més de 120.000 usuaris únics al mes, els sis mitjans que endeguen el projecte expliquen que comparteixen unes característiques similars en relació a les respectives estructures empresarials, el compromís editorial i de servei públic, i la relació amb la tecnologia.

Insatisfets amb el tracte d’administracions i grans empreses

El GDDC recorda que internet és l’únic mitjà on ha augmentat la inversió publicitària en els darrers anys, però que aquest increment no s’ha traslladat als diaris digitals de proximitat, ja que les campanyes se segueixen dirigint als mitjans tradicionals: “No estem satisfets del tracte que està rebent la nostra audiència, i no volem conformar-nos amb què la publicitat institucional i de les grans empreses arribi a la nostra audiència mitjançant campanyes de Google”, afirma el grup en un manifest fundacional que duu per lema Junts farem més força i junts construirem audiències més grans.

“Ara més que mai, els nostres lectors són els líders d’opinió i els diaris digitals són els primers mitjans en comunicar les notícies, liderant l’agenda comunicativa, política, social, cultural i esportiva dels nostres territoris”, afegeixen en el document, on reivindiquen la seva singularitat i el reconeixement dels seus professionals.