Els dies 5 i 6 de maig se celebrarà la tercera edició del festival d’innovació en comunicació Sitges Next, que es presenta amb el lema Explore. Connect. Change. Enguany, el certamen ha incorporat com a directora creativa Helena Marzo, que està ultimant el programa de conferències, presentacions i tallers.

Una de les novetats d’aquesta edició és la reformulació del concurs de campanyes: s’han eliminat les categories per evitar encotillaments i s’ha creat la llista Next to Watch. Es tracta d’un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l’Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d’un jurat d’experts. El període per presentar-s’hi és del 23 de febrer al 20 d’abril.

Helena Marzo explica que aquesta nova fórmula “permetrà descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l’exploració, independentment del format”. En aquest sentit, la nova curadora del festival subratlla que Sitges Next és “una cita per gaudir de l’exploració”, i que la creació de Next to Watch s’ha considerat millor opció després de consultar les opinions de membres del jurat de la darrera edició.

“Després de valorar-lo molt, hem arribat a la conclusió que un sistema de categories i metalls no és la millor manera d’abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l’art o l’educació”, argumenta Marzo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram