La població del Garraf acull divendres i dissabte l’edició número zero de Sitges Next, el Festival Internacional d’Innovació en Comunicació i New Media, amb totes les entrades exhaurides. L’esdeveniment té per objectiu esdevenir un punt de trobada i estímul de les noves tendències en les indústries creatives, enfocat tant als professionals del sector i als talents emergents com als aficionats a la comunicació i la nova societat de mitjans.
L’edició pilot, amb un pressupost de 75.000 euros, s’ha plantejat com a punt de partida per marcar la línia a desenvolupar els propers anys.
Comissariat per Héctor Ayuso i Christian Molina, el certamen s’estructura en vuit conferències (al Casino Prado) i dos workshops (a l’Hotel Medium Sitges), a banda de diverses activitats paral·leles.
Programació i premis
Programació de divendres: Mucho (10 h, workshop), Filipe Carvalho (16 h), Cocolab (17 h), Mucho (18.30 h) i Brosmind (19.45 h). Dissabte: Heima (10 h, workshop), Digital Kitchen (16 h), Mau Morgó (17 h), Hungry Castle (18.30 h) i Jessica Walsh & Timothy Goodman (19.45 h).
Sitges Next també atorgarà uns premis (ambdós dies, a les 19. 30 h, al Casino Prado), en reconeixement a la tasca innovadora dels creatius, que es divideixen en 12 categories: Brand Content: Mucho; Storytelling: Jessica Walsh & Timothy Goodman; Mobile: Ustwo; Media & Technology: Digital Kitchen; Social Media: Paper Magazine; Broadcast: Wieden+Kennedy; Innovació: Cocolab; Digital: Vasava; Transmedia: Hungry Castle; ADFantastic: Ash Thorp & Filipe Carvalho; Emerging Talent: Mau Morgó, i Editorial: Brosmind.
El nou festival és una iniciativa de l’Ajuntament de Sitges i del Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i per vehicular-lo s’ha aprofitat la infraestructura de la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya, on estan representades ambdues institucions.
El consell assessor de Sitges Next està format per l’Ajuntament de Sitges, l’ICEC, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, l’Associació Empresarial de Publicitat, la Mobile World Capital Barcelona i la Facultat de Comunicació Blanquerna, i compta amb la col·laboració de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.