L’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (TAC) ha lamentat la imatge “frívola i superficial” dels joves que projecta el programa de telerealitat Gandia Shore, d’MTV. Tot i que s’emet fora de l’horari protegit, l’associació remarca que el format va dirigit al públic adolescent, que hi pot veure “un estereotip irreal i profundament negatiu d’ells mateixos”.

Foment de la incultura

TAC denuncia que el programa promou “hàbits poc saludables, el culte al cos i el sexe sense una finalitat educativa”. A més, també critica l’espai perquè s’hi fomenta la incultura “amb un ús pobre del llenguatge i la realització d’activitats que requereixen poc esforç intel·lectual”, i acusa els participants de fer comentaris masclistes que denigren la imatge de la dona.

Per tot plegat, l’Associació apel·la a la responsabilitat social de les marques a l’hora de finançar “segons quins continguts”. En aquest sentit, TAC ha iniciat una campanya de recollida de firmes a internet perquè MTV deixi d’emetre Gandia Shore i els anunciants no financin els seus continguts.

Èxit d’audiència

MTV va estrenar Gandia Shore el passat diumenge amb 956.000 espectadors de mitjana a tot l’Estat i un 4,8% de quota de pantalla (un 5,2% a Catalunya). Es tracta de l’estrena amb més audiència d’una cadena temàtica de la TDT des de l’apagada analògica. Entre els joves de 12 a 24 anys, el nou reality va fer un 20,4% de share, mentre que entre els espectadors de 18 a 35 anys va aconseguir un 12,6%.