Tal com es preveia, la Lliga de Futbol Professional i Telefónica han arribat a un acord perquè l’operadora comercialitzi en exclusiva els drets d’explotació audiovisual de les competicions de primera i segona divisió i tota l’oferta de pagament dels partits de Copa del Rei. L’acord és per a la temporada 2015-2016 i s’ha tancat per 600 milions d’euros.

En un comunicat, Telefónica i la LFP han mostrat la seva satisfacció per un acord que consideren també serà “beneficiós” per a la resta d’operadores, clubs i aficionats.

Amb aquesta compra, Telefónica suma a la seva oferta televisiva les transmissions de partits de futbol, que s’uneix a altres cobejats esdeveniments esportius com la Fórmula 1 i el Mundial de Motociclisme. 

Crítiques de la CNMC

El passat dimecres, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va fer públic un informe no vinculant on criticava la venda centralitzada dels drets audiovisuals per part de la Lliga a partir de la propera temporada.

En concret, el document de l’ens regulador assegura que la comercialització proposada per la LFP “no compleix amb els requisits mínims indispensables”, ja que, entre d’altres, ofereix un “ampli marge de discrecionalitat a l’entitat convocant per prendre decisions no reglades dins del procediment de licitació”.  

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram