Telefónica ha adjudicat a El Español la venda del digital d’informació financera Invertia, ja que va presentar l’oferta més alta en la subhasta posada en marxa al setembre. Una desena d’empreses van mostrar interès per l’operació, segons l’operadora.

El president executiu de l’editora, Pedro J. Ramírez, ja ha manifesta la voluntat d’impulsar Invertia fins a convertir-lo en “l’altre gran diari econòmic de referència, capaç de competir de tu a tu amb Expansión i altres capçaleres del sector, igual que El Español ja competeix de tu a tu amb El País, El Mundo i ABC”.

Ramírez considera que l’adquisició d’Invertia “sobretot incrementarà la influència d’El Español en àmbits decisius de la vida nacional”, a més de suposar “un nou impuls” d’audiència per al digital que va posar en marxa fa quatre anys.

La compra d’Invertia també s’interpreta en clau d’aposta pels “continguts de qualitat i rellevància per competir en el nou mercat de les subscripcions digitals”. En aquest sentit, El Español planeja incorporar aviat “noves eines tecnològiques per augmentar la captació de subscripcions i incrementar la satisfacció dels subscriptors”, assenyala Pedro J. Ramírez.

El portal Invertia va ser creat a finals dels 90 per Telefónica com a part de la seva aposta pels continguts digitals.