Foto: Lluís Sibils / ACN

El magazín digital The New Barcelona Post ha iniciat una nova etapa. El mitjà va néixer el febrer de 2018 impulsat per la patronal Foment del Treball i ara n’ha assumit la gestió Reputation & Strategy Consultants, empresa creada a principis d’any per Jaume Giró, ex-director general de la Fundació “la Caixa”. El nou director és Sergi Saborit, periodista especialitzat en informació econòmica amb una trajectòria de 22 anys a Expansión.

En la nova etapa, The NBP manté la idiosincràsia amb què es va fundar, així com el seu eslògan: Good News, True Stories. El digital es presenta com un magazín d’informació empresarial, cultural i social que vol contribuir a potenciar la marca Barcelona i a fer valdre el talent que hi ha a la ciutat. El mitjà assenyala que treballarà “de forma positiva i al servei de la ciutat” per impulsar la projecció “nacional i internacional” de la capital catalana.

Periodisme constructiu

“Volem que The New Barcelona Post comparteixi tot allò d’engrescador que passa a Barcelona, es trobi o no a l’agenda dels mitjans tradicionals, impulsant un periodisme rigorós i constructiu amb l’objectiu de generar una comunitat de lectors inquiets i desvetllats, amb els qui compartir aquesta visió de la ciutat i del periodisme”, assenyala Jaume Giró.

“Al nostre diari no parlarem de la Covid-19, no perquè no existeixi ni ens preocupi, sinó perquè ja se n’ocupen la resta de mitjans. Pel mateix motiu, defugirem les trifulgues partidistes i les lluites ideològiques de curta volada que intoxiquen l’aire sense aportar res”, puntualitza l’editor.

“No defugirem cap polèmica sempre que la discussió ens ajudi a millorar la vida de la ciutat, però ens apartarem sense embuts del periodisme de clic fàcil, de la bullanga sense miraments i del sorollós univers de les fake news”, afegeix.