Feia setmanes que corria la remor d’una possible aliança de l’editora de Time Out amb El Periódico. Doncs bé, segons ha pogut saber Comunicació 21 de fonts properes a la negociació, l’acord entre ambdós mitjans ja s’ha segellat.

D’aquesta manera, a partir de gener, Time Out Cap de 7mana deixarà de distribuir-se amb el diari Ara i ho farà amb el diari de Zeta. L’operació ha estat pilotada per Joan Alegre, director general d’Edicions Primera Plana, que va tornar a Zeta el desembre del 2011 després de poc més d’un any a l’Ara.

El suplement de Time Out s’encartarà a El Periódico els divendres i implicarà la desaparició de l’Idees, mentre que el Teletodo es mantindrà però els dissabtes. Per la seva part, l’Ara podria incorporar com a suplement l’històric setmanari El Temps, que tot just acaba de tornar als quioscos per iniciar una nova etapa.

La marca Time Out va arribar a Catalunya el gener del 2008 de la mà del grup Cultura 03 –fins fa poc accionista de l’Ara–, però ja fa uns mesos que es va vendre la llicència a Edita 80+4 Publicacions, empresa d’Eduard Voltas, cofundador i primer director de Sàpiens i exsecretari general de Cultura de la Generalitat.

Inicialment només es publicava Time Out Barcelona, una guia cultural i d’oci de la ciutat de venda a quiosc, en la línia de l’original londinenca i de la resta de franquícies escampades per tot el món. Però amb el llançament del diari Ara, el novembre del 2010, es va crear un suplement específic per a tot el país elaborat per la mateixa redacció, primer anomenat Time Out Cultura i després Time Out Cap de 7mana.

Dos mesos abans d’això també s’havia llançat Time Out Teatre, publicació gratuïta de distribució als teatres públics de Barcelona i als associats a l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA).