Per quarta onada consecutiva, la cadena de Planeta es manté com la més vista a Catalunya i, a més, consolida una avantatge superior als 100.000 telespectadors respecte la cadena pública catalana. En concret, en la segona onada de 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, Antena 3 ha registrat 1.579.000 espectadors de mitjana diària, 14.000 menys que en l’anterior onada, mentre que TV3 en perd 11.000 i es queda amb 1.473.000.

Per darrere es mantenen Telecinco, amb 1.352.000 espectadors (-17.000), i La 1, amb 1.078.000 (+14.000). Per la seva part, La Sexta, amb 677.000 telespectadors (+9.000), i Cuatro, amb 671.000 (-5.000), tornen a intercanviar posicions. Tanca el rànquing de generalistes 8tv, amb 376.000 espectadors (-29.000).

TV3 sempre havia liderat les audiències del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, resultat que es va mantenir en la primera onada del 2013 després de la unificació amb l’EGM, però en la segona onada ja es va veure superada per Antena 3.

Cal recordar que la metodologia usada per calcular les audiències és força diferent respecte la de Kantar Media, on habitualment TV3 és líder. Mentre que Kantar mesura les audiències mitjançant l’audimetria, l’EGM Baròmetre ho fa a través d’enquestes.

Televisions locals

Pel que fa a les cadenes locals, la primera continua sent Barcelona TV, ara amb una audiència mensual mitjana de 427.000 espectadors (5.000 més que en l’onada d’abril), seguida de Lleida TV, amb 97.000 (-12.000); Televisió de Badalona, que amb 91.000 (+2.000) avança 25 Televisió, amb 81.000 (-16.000); Tele Taxi TV, amb 73.000 (+2.000), i TV de l’Hospitalet, amb 66.000 (-5.000).

Per altra banda, en la segona onada de 2014, la penetració del mitjà televisiu entre la població catalana se situa en els 5.559.000 espectadors, 75.000 menys que en l’anterior onada, disminuint en 1,2 punts el percentatge de penetració, passant del 88,7 al 87,5%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram