La tercera onada del Baròmetre, feta pública aquest divendres per FUNDACC, torna a certificar el lideratge de la cadena pública catalana a les quatre demarcacions. En concret, TV3 assoleix un 17,5% de quota de pantalla, 1,2 punts més que en l’anterior onada. Aquest increment fa que es distanciï encara més de la segona, Telecinco, que registra un 11% de share, cinc dècimes menys.

A continuació hi ha un intercanvi de posicions: Antena 3 s’acosta a la cadena de Mediaset amb un 10,8% de quota (dues dècimes més), i supera a La1, que es queda amb un 10,2% (perd set dècimes). Per darrere es troben La Sexta, amb un 5,1% (es manté); Cuatro, amb un 4,8% (torna a perdre dues dècimes), i 8tv, amb un 3% (en guanya tres).

Quant els canals temàtics, el Super3/33 registra un 2,9% de quota de pantalla (guanya set dècimes); el 3/24, el 2,3% (+0,3), i Factoría de Ficción el 2,1% (+0,1). Amb el 2% es troben La 2 i Antena.Neox (ambdues mantenen la quota de l’anterior onada); amb l’1,9%, La Sexta 3 (es manté); amb l’1,7%, Clan TVE (-0,2); amb l’1,5%, Nitro (+0,1), i amb l’1,3%, Antena.Nova (es manté).

Tot seguit, amb l’1,2% de share hi ha Canal 24 Horas, Esport 3 i Disney Channel (les tres repeteixen marca). MTV registra un 1,1% (+0,2); Divinity, un 1% (+0,1), i La Siete i Teledeporte un 0,9 (es mantenen). Per la seva part, Boing fa un 0,8% de quota (+0,1); Barça TV un 0,7% (-0,1); Marca TV el 0,6% (=); RAC105 i Intereconomía un 0,5% (ambdues es mantenen), i 13tv el 0,4% (+0,1).

Pel que fa a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV segueix en primer lloc amb 103.000 telespectadors diaris de mitjana (20.000 més que en la segona onada). Per darrere 25tv puja dues posicions fins a la segona amb 28.000 espectadors (+4.000), seguida de Teletaxi TV amb 27.000 (+2.000) i Lleida TV amb 22.000 (en torna a perdre 3.000).

A continuació es situen Canal Taronja amb 18.000 telespectadors (+1.000) i Televisió de Girona amb 14.000 (-2.000), mentre que amb 13.000 hi ha fins a cinc cadenes: El 9 TV (+1.000), Canal 21 (+2.000), VOTV (=), Televisió de Manresa (=) i Canal Català Vallès (+2.000).

Finalment, Canal Català Barcelona registra 12.000 espectadors (+2.000), mentre que amb 10.000 es compten sis cadenes: Pirineus TV, L’Ebre TV, Canal Reus TV, Canal Terrassa Vallès, Canal Blau Maricel i m1tv (totes repeteixen resultat excepte Canal Reus, que perd 1.000 telespectadors).

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.981.000 espectadors, 52.000 més que en l’anterior onada (+0,9%), mentre que la seva penetració entre la població passa del 92,1% al 92,9. Respecte a les dades de fa un any, el mitjà televisiu augmenta en 61.000 telespectadors (+1%), quan el percentatge de penetració també era del 92%.