TV3 va tornar a ser la cadena més vista en jornada electoral amb un 20,3% de quota de pantalla, el millor resultat en dia d’eleccions generals des de 2004. A molta distància va quedar la segona, laSexta, amb un 11,5%. Per la seva part, el 3/24 va obtenir el seu millor resultat amb un share del 5,5%.

Durant la jornada, 3.232.000 espectadors van connectar en algun moment amb la programació emesa simultàniament per TV3 i el 3/24. El minut més vist va ser a les 22.04 h, amb 1.692.000 espectadors i una quota del 46,2%.

El programa més vist del diumenge va ser l’especial E19: els resultats (emès de 20.52 a 22.49 h), amb 1.447.000 espectadors i una quota de pantalla del 41,8% de mitjana. El van seguir E19: el sondeig de TV3, amb 895.000 espectadors i un 33,5%, i E19: les reaccions, 831.000 seguidors i un share del 36%.

Per la seva part, l’especial electoral Al rojo vivo: objetivo la Moncloa, de laSexta (de 21.14 a 23.47 h), es va quedar amb 494.000 telespectadors i un 14,3% de quota de pantalla de mitjana a Catalunya.

Audiències digitals

Per la seva part, diumenge el portal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va registrar una audiència de 414.000 usuaris únics, més del doble que en les eleccions generals del 2015 i el 2016.

A més, 138.000 usuaris únics van seguir en directe els especials electorals a través dels mitjans digitals de la CCMA: 124.000 van veure l’emissió en directe de TV3, i 15.000 van escoltar l’emissió de Catalunya Ràdio.

Finalment, el 324.cat va registrar una audiència de 221.000 usuaris únics, la seva millor dada des del març del 2018, dia en què es va detenir el president Carles Puigdemont a Alemanya.

laSexta, líder a l’Estat

En el conjunt d’Espanya, l’especial de laSexta va liderar la jornada amb 4.044.000 espectadors i un 20,7% de quota de pantalla de mitjana, esdevenint l’especial informatiu més vist de la seva història. La cadena d’Atresmedia va ser la líder del dia amb un 13,8% de share, el seu màxim de la present temporada.

La segona opció a l’Estat per informar-se dels resultats electorals va ser l’especial de La 1, amb 2.120.000 seguidors i un 11,5%. Des de TVE es destaca que és la millor audiències des de les generals de 2011.

Per darrer van quedar la segona part de l’especial de laSexta, amb 1.689.000 telespectadors i un 16,5%; l’especial de Telecinco, amb 1.575.000 i el 8,2%, i el d’Antena 3, amb 1.435.000 seguidors i un 7,6% de share.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram