Em dic Manel! és la primera sèrie transmèdia de Televisió de Catalunya, produïda per Alguna Pregunta. Es tracta d’una sèrie d’humor amb format de fals documental en què cada capítol compta amb quatre vídeos distribuïts en diferents plataformes i enllaçats a través de les xarxes socials al llarg d’una setmana. La producció consta de 13 episodis, cadascun d’entre 15 i 20 minuts de durada en el seu conjunt.

L’estructura de cada capítol està formada per una peça d’obertura que s’emet diumenges dins l’APM? Extra de TV3; un vídeo central que es penja al Facebook del programa dimarts a la nit; una altra peça que s’emet en l’APM? de l’endemà (22 h), i un últim vídeo que es distribueix a YouTube els dijous. Paral·lelament, la trama se segueix a través de Twitter i Instagram. El contingut íntegre de cada episodi es pot recuperar al web d’Em dic Manel! 

Dirigida per Mireia Giró, la sèrie està protagonitzada per Manel Piñero, l’actor que dóna vida a l’Homo APM, que intenta desprendre’s del seu personatge i demostrar que té altres registres. Completen el repartiment en Peyu, Iban Labanda i Anna Bertran.

A la recerca de nous públics

El passat dimarts, en la presentació de la sèrie, el director de mitjans digitals de la CCMA, Martí Patxot, explicava que Em dic Manel! és una sèrie feta i pensada des dels inicis per arribar a una nova audiència, als nous públics que consumeixen audiovisual en digital fora dels mitjans convencionals, els quals estan acostumats a un llenguatge i un format diferent al de la televisió o la ràdio.

Segons Patxot, la realització de la sèrie ha estat un exercici de transmèdia real, ja que des del minut zero s’han tingut en compte les diverses finestres on els usuaris consumeixen productes audiovisuals. A partir d’aquí, s’ha desenvolupat la narrativa i els guions, que inclouen tant els vídeos com les rutines de xarxes socials per enllaçar-los.

L’objectiu és aconseguir un traspàs d’audiència entre les diferents plataformes i guanyar nous públics arreu mentre es transmeten les marques de la CCMA.

Finalment, Martí Patxot va destacar la utilització del format branded content per comercialitzar la sèrie, amb marques que s’han integrat en els continguts. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram