TV3 i Catalunya Ràdio s’han adherit a Covering Climate Now, una iniciativa que busca combatre la crisi climàtica des del periodisme, una qüestió molt present en altres àmbits professionals, com ara el científic.

El projecte el van fundar els mitjans The Nation i Columbia Journalism Review, en associació amb The Guardian. Hi participen més de 170 mitjans de tot el món que es comprometen a fomentar la consciència social i donar rellevància a la crisi climàtica.

Així doncs, TV3 i Catalunya Ràdio donaran visibilitat a una problemàtica que consideren té una presència escassa en la informació que arriba a la ciutadania. La seva adhesió es materialitzarà amb una programació sobre la defensa del medi ambient durant la setmana del 16 al 23 de setembre, dia en què tindrà lloc la Cimera Internacional d’Acció Climàtica que organitza l’ONU a Nova York.

Decàleg sobre mitjans i canvi climàtic

Fa uns mesos, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ja es va adherir al decàleg Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic, elaborat per la Fundació Ecologia i Desenvolupament i el Grup d’Investigació Mediació Dialèctica de la Comunicació Social de la Universitat Complutense de Madrid, amb la col·laboració d’un grup de periodistes i comunicadors especialitzats. La declaració proposa a empreses i professionals el compliment de deu punts relacionats amb la comunicació de tots els aspectes relacionats amb el canvi climàtic.

La iniciativa proposa promoure la freqüència i la continuïtat d’informació de qualitat sobre canvi climàtic. Per això, suggereix establir seccions fixes en els programes de ràdio i televisió, destinades a abordar temes relacionats amb la sostenibilitat i el canvi climàtic, emprant els diversos formats i fórmules narratives audiovisuals existents, més enllà de la clàssica peça informativa. Així mateix, destaca la necessitat d’incidir no només en els impactes del canvi climàtic, sinó també en les causes i les solucions.