Durant el mes de maig, la cadena pública catalana ha mantingut el lideratge televisiu per novè mes consecutiu, i ho ha fet tornant a augmentar audiència, tot i que veu retallada la distància respecte a la segona. En concret, segons dades de Kantar Media, TV3 ha obtingut un 16,1% de quota de pantalla, tres dècimes més que a l’abril, mentre que Telecinco assoleix un 12,3% (recupera les nou dècimes perdudes els dos mesos anteriors) retallant les distàncies de 4,4 punts a 3,8.

A continuació segueix La 1, amb un 11,2% de quota (torna a guanyar tres dècimes); Antena 3 amb el 8,8% (perd cinc dècimes); Cuatro, amb el 5,4% (baixa una dècima), i La Sexta, amb un 5,3% (en perd dues).

A banda, TV3 ha estat líder 25 dels 31 dies del maig, i ha col·locat 28 programes entre els 40 més vistos, 13 dels quals entre els 15 primers, principalment gràcies a les transmissions esportives. Dins del grup públic català, cal destacar que l’Esport3 ja ha arribat a l’1,2% de share en els quatre mesos de la seva posada en marxa, esdevenint el canal líder destacat dels temàtics esportius. Per la seva part, el 33 ha obtingut un 1,4% de share (puja una dècima); el 3/24 assoleix l’1,2% (en guanya dues), i el Super3-3XL es queda en un 1,4% (baixa dues dècimes).

Valoració qualitativa

Pel que fa al panel de valoració qualitativa de programes que elabora l’empresa GfK, TV3 obté un 8,06 (perd 10 dècimes), després que fa un més assolís el seu rècord històric. Amb tot, es manté per davant de totes les cadenes generalistes: La 1 aconsegueix un 7,90 de puntuació (guanya les dotze dècimes perdudes l’anterior mes); La Sexta, un 7,89 (en puja 20); i Cuatro, amb un 7,67 (guanya quatre dècimes), torna avançar Antena 3, que es queda en 7,66 (en perd una). Com sempre, tanca el rànquing Telecinco amb un 7,20 (baixa dues dècimes).

Tot i així, el 33 continua liderant el rànquing de valoració qualitativa amb un 8,54 (perd vuit dècimes), seguit de prop per La 2, amb 8,53 (en puja 13).

La 1, líder a l’Estat

Al conjunt de l’Estat, el lideratge continua essent per desè mes consecutiu per a La 1, ara amb un 14,9% (suma dues dècimes respecte a l’abril). Després de la pública estatal trobem Telecinco amb el 14,3% de share (puja 1,2 punts, quan el mes anterior en va baixar 1,1 punts); Antena 3, amb l’10,6% (baixa cinc dècimes); Cuatro, amb el 6,3% (torna a perdre una dècima), i La Sexta, amb un 6% de quota (perd les dues guanyades el mes anterior).