El retorn d’Ernesto Sáenz de Buruaga a TVE ha estat més breu del previst. Amb tan sols tres emissions, la direcció ha decidit cancel·lar el programa de debat Así de claro per “no haver assolit els objectius esperats d’audiència”, assegurava aquest dimarts la cadena en un breu comunicat. La seva contractació s’havia acordat per 2,1 milions per a 27 programes. 

I és que, a banda de perdre telespectadors en cada emissió, l’espai ha obtingut unes dades molt per sota de la mitjana de la cadena (del 9,9% al maig) malgrat emetre en prime time, i molt lluny del 12-13% de share al qual aspirava.   

En el seu debut, el 25 de maig, Así de claro va registrar un 6,5% de quota de pantalla i 976.000 espectadors de mitjana; l’1 de juny, l’espai es va quedar en un 5,7% i 806.000 seguidors, i el passat dilluns va fer un 5,1% de share i 704.000 telespectadors.

El programa ha estat marcat per la polèmica des dels inicis: després de la seva primera emissió el Consell d’Informatius de TVE en va demanar la cancel·lació per ser un “mer instrument de manipulació governamental.

Un altre punt que havia aixecat polseguera era el fet que el programa s’hagués contractat a una productora externa, Pulso, del grup Secuoya. Com que la normativa estipula que no es poden externalitzar els programes informatius, RTVE el va qualificar de magazín d’actualitat. El CdI va exigir la dimissió o destitució dels directius responsables i el sindicat UGT va denunciar el cas davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Per si no n’hi hagués prou, la setmana passada es va filtrar que el programa pagava 500 euros als tertulians per la seva participació, la quantitat més alta de la graella televisiva de l’Estat. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram