Notícies

Una campanya fomenta l’esperit crític davant els continguts perjudicials a la xarxa

|2019-05-29T20:56:38+02:0028 Maig 2019|Comunicació21

 

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Obra Social “la Caixa” han posat en marxa la campanya #AMiNoMenganyen, amb l’objectiu de fomentar l’esperit crític de la ciutadania en general i dels adolescents en particular vers els continguts audiovisuals, així com incentivar un ús responsable de la tecnologia, els mitjans de comunicació i les xarxes socials.

La iniciativa s’emmarca en el programa eduCAC i busca apoderar la ciutadania davant les pantalles i alertar sobre els perills del ciberassetjament, les fake news, les amenaces a la privacitat digital, i les addiccions al joc i les apostes en línia, entre d’altres.

La campanya compta amb la difusió d’espots a TV3, de falques a Catalunya Ràdio i de clips de vídeo a les xarxes socials. L’Associació Catalana de Ràdio també hi participa i les emissores associades n’emetran els anuncis. La iniciativa compta amb la col·laboració d’una desena d’influencers i youtubers que entre tots sumen més d’un milió de seguidors.

En paral·lel, els mitjans de la Corporació tractaran els temes que aborda la campanya en diferents espais: Tot es mouEl matinsAPM?Està passant i Com si fos ahir, de TV3; l’InfoK del Super3; PopapRevolució 4.0El matí de Catalunya RàdioL’ofici d’educarGeneració digital i Catalunya vespre, de Catalunya Ràdio, i Adolescents iCat, d’iCat.

La iniciativa s’adreça especialment als joves d’entre 10 i 17 anys, però també inclou missatges per als majors d’edat –especialment pel que fa a l’addicció al joc i a les apostes en línia–, així com per a les famílies, per tal que ajudin els menors a evitar l’abús de les tecnologies i els continguts perjudicials.

La campanya #AMiNoMenganyen es desenvoluparà en dues onades d’activitats diverses que s’allargaran fins al 13 d’octubre.