Unidad Editorial ha comunicat que també renuncia a Comscore per realitzar el mesurament digital dels seus mitjans. El grup editor d’El Mundo, Marca i Expansión ha decidit no renovar el contracte pels “dubtes” que genera en el mercat l’actual mesurador oficial, de qui assegura que utilitza un “mecanisme limitat i obsolet” a l’hora d’auditar els mitjans digitals.

El passat gener, Prisa va anunciar que prescindia de Comscore per auditar El País, As, CincoDías i El Huffpost, i al febrer Vocento va seguir els seus passos retirant l’ABC dels mesuraments.

Cal recordar que, a partir de l’1 de gener de 2022, GfK assumirà el mesurament digital a l’Estat, al guanyar el concurs endegat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea).

“És cada cop més inexplicable que Comscore se cenyeixi gairebé en exclusiva a un indicador de volum d’usuaris, sense aportar informació sobre la qualitat o la fidelitat de l’audiència, claus en el context actual dels mitjans de comunicació i el seu valor respecte al mercat publicitari”, assenyala Unidad Editorial.

El grup critica que Comscore realitzi els mesuraments mensuals amb una mostra que oscil·la entre els 30.000 i els 50.000 panelistes, dels quals “tot just un terç correspon a dispositius mòbils, malgrat el trànsit mòbil és majoritari per a totes les capçaleres”.

Unidad Editorial també retreu que el sistema de Comscore “no permet identificar amb exactitud el lector que interactua des de diferents dispositius, una pràctica habitual en el comportament dels usuaris, que es connecten a internet des d’un PC, una tablet o un telèfon mòbil indistintament al llarg del dia”.