Els primers tres mesos de l’any, Vocento ha assolit unes pèrdues netes de 4,906 milions d’euros, una millora del 14,8% en comparació als 5,757 milions negatius del mateix període de 2020. Pel que fa al resultat d’explotació, el grup registra unes pèrdues d’1,741 milions d’euros, quan fa un any van ser 3,805 milions.
El primer trimestre de 2021, Vocento va ingressar 78,392 milions d’euros, una reducció del 12,2% respecte als 89,280 milions de l’any passat. Dels ingressos, els publicitaris van caure un 11,3% (de 34,581 a 30,681 milions); els de la venda d’exemplars un 7,4% (de 31,149 a 28,835 milions) i els altres ingressos (audiovisuals i promocions) ho van fer un 19,9% (de 23,551 a 18,875 milions).
Pel que fa a les despeses d’explotació de Vocento (sense amortitzacions), de gener a març van ser de 75,355 milions d’euros, un 14,7% menys que els 88,360 milions del mateix període de 2020.
Per unitats de negoci, els periòdics registren unes pèrdues d’explotació de 848.000 euros, quan l’any passat van ser 5,130 milions negatius, ara amb uns ingressos de 62,992 milions, un retrocés del 9%. En concret, ABC perd 2,882 milions (empitjora un 21,6%) i els suplements i les revistes 77.000 euros (una millora del 91,1%). Per la seva part, els diaris regionals registren un benefici d’explotació de 2,111 milions (el 2020 va perdre 1,901 milions).
Pel que fa a la divisió audiovisual de Vocento, el primer trimestre assoleix un benefici d’explotació de 2,236 milions d’euros, un 0,8% menys que els 2,253 de 2020, amb uns ingressos de 7,477 milions, una caiguda del 12,5%. En aquest cas, la TDT obté un resultat positiu d’1,320 milions (–6,1%), la ràdio de 649.000 euros (–0,4%), i els continguts de 267.000 euros (+36,7%).