El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Xevi Xirgo, ha demanat als reguladors europeus enfortir els sistemes audiovisuals propis davant la multiplicació de l’oferta de continguts, per “continuar vetllant pels drets dels usuaris, especialment dels menors d’edat i de les minories, en els nous serveis audiovisuals i, molt especialment, a internet”.

Xirgo ha fet la petició en la 55a assemblea de la Plataforma Europea d’Autoritats Reguladores (EPRA, per les sigles en anglès), que se celebra dijous i divendres a Anvers. Aquesta és la primera participació del CAC en una reunió d’àmbit internacional des de que l’organisme es va renovar el passat febrer.

En la seva intervenció, Xevi Xirgo ha subratllat que el repte central que té l’organisme i la societat en el seu conjunt és la consolidació dels sistemes audiovisuals propis en un moment en què es registra una eclosió de diferents productes i serveis. “La regulació europea hi ajuda. I l’adaptació que en fem en el nostre marc de competències, encara pendent a l’Estat espanyol, serà clau”, ha dit.

“Un món global, un món cada vegada més interconnectat, requereix respostes globals, respostes conjuntes. Però també, molt especialment, respostes de proximitat, respectuoses amb la diversitat cultural i lingüística de la ciutadania”, ha afirmat el president del CAC.

La 55a assemblea de l’EPRA, organitzada per l’ens regulador de Flandes, està dedicada a dos grans temes: un, la regulació de la publicitat quan interacciona amb els menors d’edat, en particular la relativa als aliments i les begudes no saludables; i l’altre, l’adaptació dels reguladors europeus al nou entorn digital, tant internament com en l’àmbit competencial.

En l’assemblea, el CAC presenta els informes Presència de publicitat d’aliments i begudes que continguin greixos, àcids grassos trans, sal i/o sucres en el contingut dels vídeos generats per influenciadors (influencers) i Presència de publicitat en el contingut dels vídeos generats per tiktokers.