comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Ramon Grau | Actualitzat el 31 Juliol 2017 a les 08:09

La celebració, enguany, del vintè aniversari de l'AMIC i la reafirmació, arribats a aquest punt, de la bona línia de treball que l'ha convertit en una entitat de referència del sector són, alhora, el nostre principal estímul per encarar el futur amb el màxim d'entusiasme. L'objectiu que ens plantegem assolir en la tercera dècada de vida és clar: esdevenir una plataforma d'innovació empresarial del sector que contribueixi a potenciar les empreses de mitjans d'informació i comunicació del nostre àmbit territorial.

Perquè, tal com ens vam imaginar fa vint anys en la fundació de l'associació, volem un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania.

Des de fa uns anys actuem amb criteris de patronal del sector amb els següents eixos de treball: la millora de la qualitat i la professionalitat, amb cada vegada més eines que faciliten la feina periodística de qualitat, com ho és l'accés preferent dels nostres associats a l'ACN; i la promoció del rigor empresarial, que té com a exemple l'acord amb l'OJD, que ha permès que dels 210 mitjans en llengua catalana auditats per aquest organisme, més de 170 siguin de l'AMIC, un fenomen únic a l'Estat.

L'AMIC, que va estenent progressivament la seva presència a les Illes Balears i al País Valencià, ha de ser eminentment útil i ha de posar tots els esforços i recursos al servei de les empreses editores. En aquest sentit, des de l'associació treballem per esdevenir una veritable central de captació de publicitat i de generació de nous recursos i models d'ingressos per als mitjans. Això ha fet possible que en pocs anys hàgim multiplicat per cinc la nostra capacitat de generar publicitat per als nostres associats. A més d'incrementar els ingressos, també hem impulsat un sistema d'avançament del cobrament de la publicitat i altres ingressos, que alleugeren els problemes de liquiditat que generen les demores de clients i de les administracions.

Davant les incerteses en el model de negoci del nostre sector i dels ràpids canvis que tenen a veure amb els hàbits d'informar-se dels ciutadans, l'AMIC vol ajudar els seus mitjans a convertir aquests canvis en grans oportunitats. Estic segur que junts podrem fer-ho possible.

Ramon Grau, president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La UPV recorda que el dret a la informació no ha d'estar supeditat a un contracte de treball

La Unió de Periodistes Valencians ha criticat la sentència que condemnava tres protaurins per [...]

Josep Capella presideix l'editora de Revista Cambrils

El periodista Josep Capella i Matas, corresponsal de TV3 a París, és el president de [...]

Lydia del Canto i Tomás Mayoral, nous directors de Levante-EMV i d'Información

Prensa Ibérica Media ha confiat les direccions de Levante-EMV i Información a Lydia del Canto [...]

Condemnen tres protaurins per agredir una fotoperiodista a Petrés

El Jutjat Penal número 3 de València ha condemnat tres protaurins –Vicente Joaquín Galindo, [...]

Neix Ràdio Catalunya-Itàlia a Roma

L'11 de setembre va començar a emetre Ràdio Catalunya-Itàlia, un projecte radiofònic digital [...]

Prorrogat el termini del 6è concurs de guions transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han prorrogat fins al [...]

L'Ajuntament de Barcelona licita la producció d'espots i productes audiovisuals

L'Ajuntament de Barcelona ha obert el procés de licitació per a l'adjudicació de la [...]

Neix el magazín digital La Mira

Aquest dimecres s'ha posat en marxa La Mira, un magazín digital de periodisme en profunditat [...]

À Punt TV estrena un nou programa d'anàlisi de l'actualitat

La televisió d'À Punt Media estrena aquest divendres a les 22.30 h La qüestió, un nou espai [...]

TV L'Hospitalet incrementa la producció pròpia

La programació de Televisió L'Hospitalet per a la temporada 2018-2019 presenta un augment de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.