comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Ramon Grau | Actualitzat el 31 Juliol 2017 a les 08:09

La celebració, enguany, del vintè aniversari de l'AMIC i la reafirmació, arribats a aquest punt, de la bona línia de treball que l'ha convertit en una entitat de referència del sector són, alhora, el nostre principal estímul per encarar el futur amb el màxim d'entusiasme. L'objectiu que ens plantegem assolir en la tercera dècada de vida és clar: esdevenir una plataforma d'innovació empresarial del sector que contribueixi a potenciar les empreses de mitjans d'informació i comunicació del nostre àmbit territorial.

Perquè, tal com ens vam imaginar fa vint anys en la fundació de l'associació, volem un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania.

Des de fa uns anys actuem amb criteris de patronal del sector amb els següents eixos de treball: la millora de la qualitat i la professionalitat, amb cada vegada més eines que faciliten la feina periodística de qualitat, com ho és l'accés preferent dels nostres associats a l'ACN; i la promoció del rigor empresarial, que té com a exemple l'acord amb l'OJD, que ha permès que dels 210 mitjans en llengua catalana auditats per aquest organisme, més de 170 siguin de l'AMIC, un fenomen únic a l'Estat.

L'AMIC, que va estenent progressivament la seva presència a les Illes Balears i al País Valencià, ha de ser eminentment útil i ha de posar tots els esforços i recursos al servei de les empreses editores. En aquest sentit, des de l'associació treballem per esdevenir una veritable central de captació de publicitat i de generació de nous recursos i models d'ingressos per als mitjans. Això ha fet possible que en pocs anys hàgim multiplicat per cinc la nostra capacitat de generar publicitat per als nostres associats. A més d'incrementar els ingressos, també hem impulsat un sistema d'avançament del cobrament de la publicitat i altres ingressos, que alleugeren els problemes de liquiditat que generen les demores de clients i de les administracions.

Davant les incerteses en el model de negoci del nostre sector i dels ràpids canvis que tenen a veure amb els hàbits d'informar-se dels ciutadans, l'AMIC vol ajudar els seus mitjans a convertir aquests canvis en grans oportunitats. Estic segur que junts podrem fer-ho possible.

Ramon Grau, president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La UPF homenatja Josep Gifreu

El Campus de la Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra ret homenatge aquest dimarts al [...]

El fons de Huertas Claveria ingressa a la Biblioteca de Catalunya

La Biblioteca de Catalunya ha celebrat aquest dilluns l'acte de recepció del fons del [...]

Rebuig professional i sindical al pacte per renovar la CCMA

L'acord entre Junts per Catalunya, Esquerra, Ciutadans i PSC per renovar el consell de govern [...]

L'ACICOM organitza una mostra de 'youtubers' valencians

L'Associació Ciutadania i Comunicació organitza aquesta setmana una Mostra de youtubers, amb [...]

Sergio Oslé parlarà de 'nova televisió' al 40è Fòrum de la Comunicació del CAC

El Fòrum de la Comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper [...]

Atreseries estrena un concurs sobre sèries per a TV i mòbil

Per celebrar el seu tercer aniversari, Atreseries estrena aquest dilluns El quiz de las [...]

Es posa en marxa la Xarxa de Ràdios Comunitàries de Barcelona

El programa Cultura Viva de l'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa la Xarxa de Ràdios [...]

AulaMèdia obre convocatòria de comunicacions per a les jornades d'educació mediàtica

La revista digital AulaMèdia està preparant una nova edició de les jornades d'educació [...]

El periodisme cultural, a debat

El teatre de la Biblioteca de Catalunya acull dilluns, a les 19 h, la taula rodona El [...]

L'ICEC redistribueix la dotació dels ajuts a la producció d'obres audiovisuals per a TV

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha modificat la distribució de la dotació [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.