comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Ramon Grau | Actualitzat el 31 Juliol 2017 a les 08:09

La celebració, enguany, del vintè aniversari de l'AMIC i la reafirmació, arribats a aquest punt, de la bona línia de treball que l'ha convertit en una entitat de referència del sector són, alhora, el nostre principal estímul per encarar el futur amb el màxim d'entusiasme. L'objectiu que ens plantegem assolir en la tercera dècada de vida és clar: esdevenir una plataforma d'innovació empresarial del sector que contribueixi a potenciar les empreses de mitjans d'informació i comunicació del nostre àmbit territorial.

Perquè, tal com ens vam imaginar fa vint anys en la fundació de l'associació, volem un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania.

Des de fa uns anys actuem amb criteris de patronal del sector amb els següents eixos de treball: la millora de la qualitat i la professionalitat, amb cada vegada més eines que faciliten la feina periodística de qualitat, com ho és l'accés preferent dels nostres associats a l'ACN; i la promoció del rigor empresarial, que té com a exemple l'acord amb l'OJD, que ha permès que dels 210 mitjans en llengua catalana auditats per aquest organisme, més de 170 siguin de l'AMIC, un fenomen únic a l'Estat.

L'AMIC, que va estenent progressivament la seva presència a les Illes Balears i al País Valencià, ha de ser eminentment útil i ha de posar tots els esforços i recursos al servei de les empreses editores. En aquest sentit, des de l'associació treballem per esdevenir una veritable central de captació de publicitat i de generació de nous recursos i models d'ingressos per als mitjans. Això ha fet possible que en pocs anys hàgim multiplicat per cinc la nostra capacitat de generar publicitat per als nostres associats. A més d'incrementar els ingressos, també hem impulsat un sistema d'avançament del cobrament de la publicitat i altres ingressos, que alleugeren els problemes de liquiditat que generen les demores de clients i de les administracions.

Davant les incerteses en el model de negoci del nostre sector i dels ràpids canvis que tenen a veure amb els hàbits d'informar-se dels ciutadans, l'AMIC vol ajudar els seus mitjans a convertir aquests canvis en grans oportunitats. Estic segur que junts podrem fer-ho possible.

Ramon Grau, president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació.

 

Columna publicada en el núm. 5 de la revista Comunicació 21 (estiu 2017).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Competència multa TVE amb més d'un milió per emetre publicitat no permesa

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat TVE amb un total de 1.070.765 [...]

La CCMA reverteix parcialment el pla de contenció

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat la reversió [...]

L'Audiència ordena a la CNMC a reintegrar un milió a RTVE

La Sala Contenciosa Administrativa de l'Audiència Nacional ha revocat dues resolucions de [...]

El Govern espanyol nega un segon MUX al País Valencià

La nova ministra d'Economia, Nadia Calviño, ha negat la previsió de concedir el segon [...]

Els escriptors valencians distingeixen VilaWeb

La junta de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana al País Valencià ha decidit atorgar [...]

Els professionals de RTVE critiquen el pacte PP-C's sobre el concurs

Els consells informatius de TVE, RNE i RTVE.es consideren que l'acord aprovat per PP i [...]

PP i C's s'alien en el concurs per escollir la nova cúpula de RTVE

El procés per renovar la presidència i el consell d'administració de RTVE via concurs ha [...]

Alejandro Flórez, nou director general de la productora 100 Balas

Mediapro ha fitxat Alejandro Flórez com a nou director general de 100 Balas, productora [...]

El Punt Avui culmina l'ERO amb 65 sortides

Divendres passat es van acomiadar els darrers deu treballadors d'El Punt Avui afectats per [...]

ATLL convoca el 5è premi periodístic de l'aigua

Aigües Ter Llobregat (ATLL) ha posat en marxa la cinquena edició del Premi Periodístic de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.