comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Raúl de la Cruz | Actualitzat el 06 Setembre 2017 a les 19:28

En un principi, la venda de publicitat en línia de forma programàtica va sorgir perquè els publishers poguessin monetitzar tot l'inventari que havia quedat sense vendre. D'aquesta manera, les agències podien targetitzar aquestes impressions, gràcies a la utilització de les dades que els seus clients, les marques, generaven. No obstant això, com tots sabem, la programàtica ha deixat de ser una pràctica "residual" i avui en dia el volum d'inventari de display, vídeo i mobile que es compra de servidor a servidor s'assembla cada vegada més al que es realitza de forma directa, essent en alguns països fins i tot superior.

Ara que hem assolit aquest punt d'inflexió en els inventaris "tradicionals", la indústria està comprovant com la compra programàtica pot ser aplicada a molts, o fins i tot a tots els canals. Per exemple, ja s'està experimentant amb compres en ràdio i televisió, a través de plataformes programàtiques de compra de TV lineal.

La compra programàtica obre una infinitat d'oportunitats per als mitjans de comunicació i publishers, per tal de maximitzar la monetització dels espais que venen a les marques. Per la seva part, els anunciants esperen impacients el dia en què puguin planejar i dur a terme una campanya de màrqueting completa a través d'un sistema que compleixi amb totes les seves necessitats. L'objectiu és proporcionar les mateixes dades i la capacitat de segmentació i atribució, tant si serà una compra tradicional o es realitzarà a través de televisió o de forma digital... o fins i tot les tres. És el Sant Grial del màrqueting.

Però, afecta la programàtica a la creativitat? Des d'Oath pensem que no, al contrari. Al mateix temps que les nostres dades milloren, també ho fa la creativitat publicitària. Això permetrà als anunciants ser molt més estratègics en els seus enfocaments i comprendre què és el que funciona millor a través de l'anàlisi de tendències i dels resultats obtinguts gràcies a les seves plataformes d'atribució. A més, atorgarà molta més llibertat per avaluar les seves campanyes i creativitats, i adaptar-les al que millor funciona amb cada audiència. Es tracta, en definitiva, d'una personalització a escala.

A través de l'aprenentatge automàtic, podrem conèixer més a un determinat usuari, saber en quin moment es troba del viatge del consumidor i, com a resultat, a quins elements creatius és receptiu. Fins i tot podrem conèixer la seva probabilitat de conversió un cop exposat a aquesta campanya. Ser capaços de sincronitzar les dades a través de diferents dispositius (inclosa la televisió), així com amb el món offline, és la part més important a resoldre. Aquesta àmplia adopció de la programàtica en la compra, venda i processos d'atribució és la que ens donarà com a indústria la possibilitat de negociar i comprar millor. Ens permetrà fer-ho de forma més intel·ligent, sense importar el canal i amb millors beneficis per a tots els involucrats en el procés, ja sigui el comprador, el venedor o el consumidor.

Raúl de la Cruz, director general d'Oath España.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

PP i C's s'alien en el concurs per escollir la nova cúpula de RTVE

El procés per renovar la presidència i el consell d'administració de RTVE ha estat [...]

Alejandro Flórez, nou director general de la productora 100 Balas

Mediapro ha fitxat Alejandro Flórez com a nou director general de 100 Balas, productora [...]

El Punt Avui culmina l'ERO amb 65 sortides

Divendres passat es van acomiadar els darrers deu treballadors d'El Punt Avui afectats per [...]

ATLL convoca el 5è premi periodístic de l'aigua

Aigües Ter Llobregat (ATLL) ha posat en marxa la cinquena edició del Premi Periodístic de [...]

El CAC proposa repensar el sector de la comunicació local

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat l'Estudi sobre la comunicació local a [...]

betevé avança els informatius del vespre per promoure la conciliació familiar

En el marc de la cinquena Setmana dels Horaris, l'Ajuntament de Barcelona ha reeditat el [...]

Prensa Ibérica fitxa Alejandro Sopeña com a director de nous projectes

El grup Prensa Ibérica ha incorporat el periodista Alejandro Sopeña com a director de nous [...]

Prisa cancel·la la venda de Media Capital a Altice

Prisa ha donat per finalitzat el contracte per a la venda de Media Capital al grup francès [...]

Els premis Concha García Campoy distingeixen José Pardina, Christian Gálvez i Núria Jar

El jurat del Premi Periodístic Concha García Campoy ha donat a conèixer les persones [...]

El CAC conclou que Losantos va incitar a l'odi contra Alemanya

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat tres acords relatius a continguts [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.