comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Saül Gordillo | Actualitzat el 11 abril 2018 a les 08:00

La internacionalització de compositors, intèrprets i del patrimoni musical català és un dels reptes de Catalunya Música, que ha superat el 30è aniversari de l'emissora amb un rècord d'audiència potencial a Europa, amb 11,7 milions d'oients. L'emissora de música clàssica de Catalunya Ràdio, que compta amb el suport de l'Obra Social 'la Caixa', ha assolit una fita rellevant durant el 2017: 574 peticions de concerts i situar-se al màxim nivell internacional, juntament amb les ràdios públiques de Finlàndia, França i Regne Unit.

La Unió Europea de Radiodifusió (UER), de la qual en forma part el grup d'emissores de Catalunya Ràdio des del 2009, ofereix cada temporada als 92 membres i associats una programació diària de concerts, en directe i en diferit, a través d'aquesta xarxa d'emissores de ràdio públiques. Com a membre d'aquesta plataforma de cooperació i intercanvi de continguts, Catalunya Música emet concerts de primer ordre, i situa les produccions pròpies a escala internacional.

Durant el 2017, Catalunya Música va ser una de les emissores públiques més actives en la difusió de concerts a través de la UER, amb 68 concerts que van tenir 574 peticions. Cada concert ofert per Catalunya Música va obtenir una mitjana de 8,4 peticions, ràtio que situa l'emissora catalana en un nivell similar a ràdios públiques com la finlandesa (10,2), la francesa (9,9), la britànica BBC (8,9) o la sueca (6,3), i molt per sobre de la irlandesa (4,6) o l'espanyola (4). Les 574 peticions rebudes per Catalunya Música mantenen el nivell de peticions del 2016 (570), en un exercici en què la demanda de concerts, en general, ha davallat un 9%, i les retransmissions en directe un 27%.

Cada concert ofert per Catalunya Música a la xarxa d'emissores de la UER té una audiència potencial d'11,7 milions d'oients, xifra que consolida el creixement de la difusió internacional de les produccions de l'emissora. Aquest és un dels seus objectius, a més de divulgar i popularitzar la música clàssica a Catalunya. Aquestes dades demostren que les produccions de Catalunya Música tenen una qualitat òptima i desperten un gran interès en l'àmbit de la radiodifusió pública europea i mundial. Catalunya Música es consolida com una eina molt útil en la internacionalització de compositors, intèrprets i patrimoni musical catalans, amb la col·laboració de l'Obra Social 'la Caixa'.

En el rànquing de transmissions més sol·licitades a Catalunya Música el 2017, hi ha dos concerts del Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell amb Marie-Elisabeth Hecker, violoncel, i el Quartet Schumann; un concert del cicle Palau 100, amb el violoncel·lista Jean-Guihen Queyras; tres concerts del Festival de Torroella de Montgrí amb el Conjunt de Vent del Festival de Lucerna, el pianista Nikolai Luganski i el conjunt de música antiga Il Giardino Armonico. També destaquen tres concerts de L'Auditori: el Rèquiem, d'Enric Palomar, estrenat per l'OBC i l'Orfeó Català, la Capella Reial de Catalunya amb Jordi Savall amb obres de Mateu Fletxa, dins el cicle El so original, i un concert amb l'Acadèmia de Música Antiga de Berlín i Els Concerts de Brandenburg, de Bach. A més, i dins d'un altre registre, destaquen els set concerts del Primavera Sound enregistrats per iCat.

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornen les vagues a TV3, ara per recuperar les 35 h setmanals

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, va [...]

Convocats els 30ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha obert la convocatòria de la 30a edició [...]

Malarrassa redueix la periodicitat a quinzenal

El periòdic gratuït Malarrassa de Terrassa aquest octubre ha passat d'una periodicitat [...]

Prisa i Vocento s'alien en la venda de publicitat programàtica

Els grups Prisa i Vocento han arribat a un acord per crear una plataforma conjunta de venda [...]

Prensa Ibérica ultima el llançament de Neomotor

El proper 26 d'octubre es posarà en marxa Neomotor, un nou mitjà multimèdia de Prensa Ibérica [...]

Entra en vigor la nova instrucció sobre la presència de llengua i cultura catalanes a TV i ràdios

La modificació de la Instrucció general sobre la presència de la llengua i la cultura [...]

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.