cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Albert Pérez Novell | Actualitzat el 15 Juny 2016 a les 18:51

L’editorial és un sector madur, saturat i hipersegmentat, però també és cert que sempre està en continu moviment. En el món de l’edició el canvi constant és una màxima i cada poc temps una novetat anul·la l’anterior, de manera que cal esbrinar regularment els canvis tant en l’entorn editorial, com en el públic lector comprador de llibres.

Els canvis procedeixen generalment de l’exterior, sent les necessitats dels lectors i compradors de llibres les que ho dicten, així com, també ho fan, l’activitat dels competidors i els avenços tecnològics.

Sigui quin sigui el canvi, cal que les editorials comptin amb una estratègia de gestió de la innovació que els porti a millores tecnològiques i de processos, a la utilització d’eines avançades que els subministrin informació viva del mercat, del que passa a les llibreries, que és l’espai on es dirimeix l’acció de compra d’un títol.

També cal que no parin en la recerca de nous formats, en l’adaptació que exigeixen els nous suports i dispositius, en l’aplicació de nous enfocaments de màrqueting i les noves formes de distribució. Sense oblidar, és clar, una recerca constant de nous títols i autors.

Ja sigui gran o petita, tota editorial ha d’innovar i, és més, es veuran obligades a fer-ho. Es tracta d’una necessitat de primer ordre. És veritat que hi ha editorials més preparades per a això que d’altres, sent les petites i les mitjanes les que ho podrien tenir més fàcil, atès que són bastant més àgils en la presa de decisions, però no disposen de les dades necessàries de mercat a les quals sí accedeixen les grans, ni la capacitat econòmica per subscriure determinats serveis de consultores multinacionals.

Però això està canviant, estan sorgint noves eines que permeten a l’editor controlar la cadena d’aprovisionament en temps real. Saber què ven, on ho ven, quan ho ven, com ho ven i per què ho ven.

Eines de control del punt de venda, del sell-in i el sell-out, així com de la disponibilitat d’estocs i que avaluen la necessitat de reimpressió, mitjançant mètodes d’intel·ligència de negoci.

L’eina que actualment cobreix tota la cadena de valor del llibre (editor-distribuïdor-llibreria) és Globalbook. Pensada per a les grans i petites editorials perquè el seu model de tarifes s’adapta al potencial econòmic de cadascuna d’elles, lluny dels preus de les grans consultores i amb més eficàcia que algun servei que només aporta dades, sense estar treballades i no incorpora intel·ligència de negoci a la seva oferta.

Fer el seguiment dels llibres en temps real ja es possible avui.

Albert Pérez Novell. Fundador de Globalbook.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Cultura 21 romandrà inactiu fins [...]

Laura Borràs: "La cultura ha estat a l'avantguarda de la reivindicació nacional"

Laura Borràs, cinc anys directora de la Institució de les Lletres Catalanes, ha fet un salt a [...]

L'Auditori de Barcelona busca nova direcció

El Consorci de l'Auditori i l'Orquestra ha obert la convocatòria per escollir una nova [...]

Obert el període d'inscripció als 11ens Premis Gaudí

L'Acadèmia del Cinema Català ha obert el període d'inscripcions per participar en l'onzena [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Lluís Puig, director el programa per reforçar la internacionalització de la cultura catalana

La consellera de Cultura, Laura Borràs, ha nomenat el seu antecessor Lluís Puig director del [...]

El CCCB licita l'atenció al públic

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona ha obert el procés de licitació per adjudicar [...]

La fotografia documental desembarca a Palafrugell

Palafrugell acull del 4 d'agost al 14 d'octubre la desena edició de la Biennal de Fotografia [...]

Les projeccions de cinema d'Escola Valenciana segueixen creixent

Aquest curs, el programa Cinema en valencià d'Escola Valenciana ha superat els 75.000 [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.