cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Albert Pérez Novell | Actualitzat el 15 Juny 2016 a les 18:51

L’editorial és un sector madur, saturat i hipersegmentat, però també és cert que sempre està en continu moviment. En el món de l’edició el canvi constant és una màxima i cada poc temps una novetat anul·la l’anterior, de manera que cal esbrinar regularment els canvis tant en l’entorn editorial, com en el públic lector comprador de llibres.

Els canvis procedeixen generalment de l’exterior, sent les necessitats dels lectors i compradors de llibres les que ho dicten, així com, també ho fan, l’activitat dels competidors i els avenços tecnològics.

Sigui quin sigui el canvi, cal que les editorials comptin amb una estratègia de gestió de la innovació que els porti a millores tecnològiques i de processos, a la utilització d’eines avançades que els subministrin informació viva del mercat, del que passa a les llibreries, que és l’espai on es dirimeix l’acció de compra d’un títol.

També cal que no parin en la recerca de nous formats, en l’adaptació que exigeixen els nous suports i dispositius, en l’aplicació de nous enfocaments de màrqueting i les noves formes de distribució. Sense oblidar, és clar, una recerca constant de nous títols i autors.

Ja sigui gran o petita, tota editorial ha d’innovar i, és més, es veuran obligades a fer-ho. Es tracta d’una necessitat de primer ordre. És veritat que hi ha editorials més preparades per a això que d’altres, sent les petites i les mitjanes les que ho podrien tenir més fàcil, atès que són bastant més àgils en la presa de decisions, però no disposen de les dades necessàries de mercat a les quals sí accedeixen les grans, ni la capacitat econòmica per subscriure determinats serveis de consultores multinacionals.

Però això està canviant, estan sorgint noves eines que permeten a l’editor controlar la cadena d’aprovisionament en temps real. Saber què ven, on ho ven, quan ho ven, com ho ven i per què ho ven.

Eines de control del punt de venda, del sell-in i el sell-out, així com de la disponibilitat d’estocs i que avaluen la necessitat de reimpressió, mitjançant mètodes d’intel·ligència de negoci.

L’eina que actualment cobreix tota la cadena de valor del llibre (editor-distribuïdor-llibreria) és Globalbook. Pensada per a les grans i petites editorials perquè el seu model de tarifes s’adapta al potencial econòmic de cadascuna d’elles, lluny dels preus de les grans consultores i amb més eficàcia que algun servei que només aporta dades, sense estar treballades i no incorpora intel·ligència de negoci a la seva oferta.

Fer el seguiment dels llibres en temps real ja es possible avui.

Albert Pérez Novell. Fundador de Globalbook.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

El Fòrum Cultura 2020 inicia la segona fase de debats

El Cercle de Cultura endega la segona fase de debats del Fòrum Cultura 2020, un procés de [...]

El Festival Cinespaña guardona les produccions catalanes

El jurat de la 23a edició del Festival Cinespaña de Tolosa de Llenguadoc, celebrat del 5 al [...]

La Fabra i Coats licita la producció tècnica i regidoria

L'Institut de Cultura de Barcelona ha obert el procés de licitació per adjudicar els serveis [...]

Trencar inèrcies culturals, construir nous models des de baix

Davant meu, divuit pàgines de llibreta amb els apunts sobre la conferència Política i [...]

El Teatre Lliure dissol la Kompanyia Lliure, que critica la mesura

El Teatre Lliure ha decidit rescindir el contracte dels set membres de la Kompanyia Lliure [...]

El Festival de Pallassos de Cornellà es fa gran

La 18a edició del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà - Memorial Charlie Rivel ha [...]

El Ministeri augmenta un 25% la dotació del Fons de Protecció de la Cinematografia

El Ministeri de Cultura ha aportat 7 milions d'euros addicionals del seu pressupost al Fons [...]

El festival Zoom convoca el 2n Talent Campus de formats televisius

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom ha posat en marxa la segona [...]

La SGAE i les grans empreses de distribució renoven l'acord per a l'ús públic de música

La Societat General d'Autors i Editors i l'Asociació Nacional de Grans Empreses de [...]

Jordi Sánchez-Navarro: "El cinema fantàstic ens fa entendre millor el món"

Jordi Sánchez-Navarro és director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.