cultura21, el portal català del sector de la cultura

el portal català del sector de la cultura

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Albert Pérez Novell | Actualitzat el 15 Juny 2016 a les 18:51

L’editorial és un sector madur, saturat i hipersegmentat, però també és cert que sempre està en continu moviment. En el món de l’edició el canvi constant és una màxima i cada poc temps una novetat anul·la l’anterior, de manera que cal esbrinar regularment els canvis tant en l’entorn editorial, com en el públic lector comprador de llibres.

Els canvis procedeixen generalment de l’exterior, sent les necessitats dels lectors i compradors de llibres les que ho dicten, així com, també ho fan, l’activitat dels competidors i els avenços tecnològics.

Sigui quin sigui el canvi, cal que les editorials comptin amb una estratègia de gestió de la innovació que els porti a millores tecnològiques i de processos, a la utilització d’eines avançades que els subministrin informació viva del mercat, del que passa a les llibreries, que és l’espai on es dirimeix l’acció de compra d’un títol.

També cal que no parin en la recerca de nous formats, en l’adaptació que exigeixen els nous suports i dispositius, en l’aplicació de nous enfocaments de màrqueting i les noves formes de distribució. Sense oblidar, és clar, una recerca constant de nous títols i autors.

Ja sigui gran o petita, tota editorial ha d’innovar i, és més, es veuran obligades a fer-ho. Es tracta d’una necessitat de primer ordre. És veritat que hi ha editorials més preparades per a això que d’altres, sent les petites i les mitjanes les que ho podrien tenir més fàcil, atès que són bastant més àgils en la presa de decisions, però no disposen de les dades necessàries de mercat a les quals sí accedeixen les grans, ni la capacitat econòmica per subscriure determinats serveis de consultores multinacionals.

Però això està canviant, estan sorgint noves eines que permeten a l’editor controlar la cadena d’aprovisionament en temps real. Saber què ven, on ho ven, quan ho ven, com ho ven i per què ho ven.

Eines de control del punt de venda, del sell-in i el sell-out, així com de la disponibilitat d’estocs i que avaluen la necessitat de reimpressió, mitjançant mètodes d’intel·ligència de negoci.

L’eina que actualment cobreix tota la cadena de valor del llibre (editor-distribuïdor-llibreria) és Globalbook. Pensada per a les grans i petites editorials perquè el seu model de tarifes s’adapta al potencial econòmic de cadascuna d’elles, lluny dels preus de les grans consultores i amb més eficàcia que algun servei que només aporta dades, sense estar treballades i no incorpora intel·ligència de negoci a la seva oferta.

Fer el seguiment dels llibres en temps real ja es possible avui.

Albert Pérez Novell. Fundador de Globalbook.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

La Mostra d'Igualada treu a concurs la direcció artística de 2019 i 2020

L'Ajuntament d'Igualada ha posat en marxa un procés de licitació per adjudicar la direcció [...]

Raül Garrigasait guanya el primer Premi Òmnium a la millor novel·la en català

L'obra Els estranys, de Raül Garrigasait, ha guanyat la primera edició del Premi Òmnium a la [...]

À Punt treu a licitació el doblatge de llargmetratges i minisèries

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha posat en marxa una nova tongada de processos [...]

'Catalunya i futur' debat la cultura catalana del segle XXI

Si la societat fos un cos, la cultura seria el seu sistema circulatori. Poca gent [...]

'El bosc de les columnes' de la C-31 continuarà creixent

El bosc de les columnes de la part inferior de l'autopista C-31, al seu pas per l'avinguda [...]

À Punt impulsa un 'pitching' audiovisual entre universitats i indústria

L'Aula Magna de la Universitat de València acollirà el 14 de juny el primer Pitching de [...]

Sants tindrà escola de música el 2021

La nova escola municipal de música del barri de Sants, situada a la cantonada dels carrers de [...]

L'ICEC convoca els ajuts a la producció editorial en català i occità d'especial interès

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria per a la concessió de [...]

Tatxo Benet compra l'obra de Santiago Sierra i l'ofereix a museus i galeries

L'empresari Tatxo Benet, soci fundador de Mediapro, va adquirir l'obra Presos políticos en la [...]

25 festivals catalans programen Valtònyc

Els festivals i les sales de concerts de Catalunya han rebutjat la condemna de tres anys i [...]

EL + LLEGIT

EL + COMENTAT

ICUB districte cultural
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.